02 januari, 2007

År 2006 i tillbakablick: Vem fan drog ur proppen?

Så var då äntligen ”mångkulturåret” 2006 över och vi noterar ett rekordår med bortåt 100 000 frikostigt utdelade uppehållstillstånd till immigranter. Den mängden är fler än det bor människor i tätorter som Linköping, Helsingborg, Norrköping, Lund eller Örebro.

Mängden utdelade uppehållstillstånd är på ett ungefär samma antal som det bor människor i orterna Kalmar, Karlskrona och Skövde – sammanlagt.

Svenskfientliga människor ser årets ”nya svenskar” som 100 000 löften om en mindre svensk framtid – man subtraherar helt enkelt över 7 miljoner svenskar. Själv ser jag dem som delar som fallit ur en helhet – individer på drift från sitt eget folk långt bort.

Nu är dock situationen som den är och allt måste göras för att låta dessa återförenas med de sina.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I både Lund, Linköping och Norrköping bor det väl mera än 100.000 människor? Helsingborg vet jag inte ... i Linköping tror jag det är en 150.000 iallafall.

Weine Berg sa...

Ja, det är därför jag är noggrann med att påpeka att siffrorna gäller tätorterna jag nämner, inte kommunerna. Linköping kommun ligger för närvarande på c:a 130 000.

Morgoth sa...

Oskorei, en mycket bra skribent, har skrivit en intressant artikel angående folkökningen genom invandring i Sverige:

http://oskorei.motpol.nu/?p=324