03 juni, 2007

Svar från Gunnar Andrén (fp)

Hej
Jag har tagit del av Dina synpunkter och önskar klarläggande på några punkter. Anser Du att också följande personer skall utvisas:

a) Drottning Silvia, invandrare från Tyskland och Brasilien
b) H M Konungen, invandrad i 9:e led från Frankrike?
c) Salvatore Grimaldi?
d) Thomas Ravelli, italiensk invandrare
e) Henrik Larsson, utländsk pappa
f) Zlatan Ibrahimovic, född i Sverige men med utlänska föräldrar
g) Fredrik Reinfeldt, statsminister, invandrad i tredje led från Tyskland
h) Marit Paulsen, invandrad från Norge
i) Laila Freivdalds, f.d. utrikesminister, men från Lettland?
j) jag själv, som har polskt ursprung

Hur hade Du ställt dig till att Alfred Nobel skulle få uppehållstillstånd i Sverige - har var ju ändå mer ryss än svensk, fast kanske amerikan?

Om Du anser att någon av de uppräknade bör få stanna kvar i Sverige - ingen är ju ursvensk - skulle jag vilja veta på vilken grund Du tycker att just de skall få stanna i vårt, förlåt mig, men jag tycker att Sverige är mitt land, fina land?

Om t.ex. statsministern på grund av sitt oäkta svenska ursprung skall avvisas från landet, vem skall då göra det? Och vart? För det kan väl aldrig vara som så, orimliga tanke, att Du anser att endast framgångsrika invandrare skall få stanna här?

Hälsningar - och jag ser fram mot ett tydligt svar eftersom Du uppenbart är en god medborgare som vet hur allting är i vårt land, ja, ursäkta mig igen

Gunnar Andrén, riksdagsman (fp)

PS. Vad är en främling? Jo, brukar jag säga, det är en kanske blivande vän som Du ännu inte känner. Känner Du många främlingar? DS


-------------------------------------------------------------------------
Hejsan Gunnar,
Tack för din respons. Jag ser att du inte har något svar på en enda av mina frågor. Ditt mäjl kommer ändå att läggas ut på bloggen då bloggbesökarna har rätt att få ta del av dessa.

Mvh,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken idiot,

Om kriteriet för att bli utkastad från Sverige var idioti, skulle han stå först i kön.

Eftersom han inte kan svara på en enda av dina frågor är han en ryggradslös imbicill som endast kan attackera med rent nonsens.

Han är tyvärr nog väldigt representiv för riksdagen men absolut inte representativ för dem han skall representera nämligen det svenska folket !!!

MVH

Anonym sa...

Mannen är ju fullständigt galen! Aldrig i h-e tänker jag någonsin mer rösta på något av dom partierna som sitter i riksdagen, jag har ju på sätt och vis själv bidragit till att sådana här stollar har fått makt, tyvärr och jag skäms, skäms lika mycket över mig själv som över den tokfan!

Weine Berg sa...

Här är det värt att inflika att herr Andrén bor i Danderyd...

Skuncke sa...

Folkpartist är för mig liktydigt med cancersvulst, detta sjuka uttalande bekräftar detta.

Varjager sa...

Mycket sjukt får de ur sig dessa kräk till politiker. Men sanning är inget de vill dryfta.

Anonym sa...

Hehehe. Vad hade ni väntat er för svar från dessa förprogrammerade floskelmaskiner.

För var dag blir sanningen allt mer uppenbar för dessa kvasitöntar och desperationen sprider sig i deras led.

Dessa kräk av medlöpare och kappvändare har snart sin framtid bakom sig, ty skaran av sanna svenskar ökar för var dag och kraften i dom riktiga svenskarnas ursinne kommer att jaga dessa quislingar tillbaks till sina jordhålor,där dom hemma hör!!!!

Bra Weine-Kämpa På!

Johan Björnsson sa...

Det roliga är att han nästan endast tar upp sådana folk med en vit/europeiskättad bakgrund, men som ändå är invandrare.

Det är så urbota fånigt, och dessutom så genomskinligt, när folk som han tar upp vita/europeiskättade (och framgångsrika) invandrare som exempel, när vi nationalister riktar vårt motstånd mot utomeuropeiska invandrare.

Johan Björnsson sa...

Hans sista slutkläm tar ju ändå priset;

"PS. Vad är en främling? Jo, brukar jag säga, det är en kanske blivande vän som Du ännu inte känner. Känner Du många främlingar?"

Hur många främlingar tror ni han själv känner, bortsett från Nalin Pekgul och Mauricio Rojas?

Tror ni han skulle umgås och njuta i sällskap av den gemene kebab-araben? Ha, yeah right!

Fröken Sverige sa...

Det var ett riktigt pinsamt svar. Bra gjort att posta det här i bloggen, Wiene!

Fortsätt att blottlägga dem och visa folk vilka supernollor de många gånger har röstat på.

Mvh

/FS

Anonym sa...

Vad är det för flummare som sitter i Sveriges riksdag?
Jag tror knappt det är sant!
Människan kan ju inte föra en normal diskussion, en 10-åring skulle argumentera bättre.
Ska dem få fortsätta att styra landet, så säjer jag bara så här:
GONATT SVERIGE!

Gabbi