På bilden visar jag de tre gratistidningarna i Göteborg, eller rättare sagt deras löpsedlar för idag. ”City Göteborg”, ”Metro” och ”punktSE”. Sverige lider idag av ett flertal olösta problem – problem som inte får debatteras fritt och öppenhjärtigt. Samtliga dessa frågor rör globaliseringen och den inbegripna massinvandringen.
Den som avviker från medieföretagens syn på saken om dessa två djupgående och ödesdigra förändringar av det Europeiska samhället, hängs ut av dessa, som suspekta människor med onda avsikter. Frånvaron av öppet samtal om dessa frågor lämnar ett vakuum. Så låt oss då se vad de tre gratistidningarna fyller ut detta vakuum med.
City Göteborgs löpsedel lyder: ”Stort test i City: Nyttigaste och godaste frysta hamburgaren”. Metros löpsedel lyder: ”Metro guidar: Hitta billigaste platt-TV:n”. Och till sist punktSE: ”Hon har Göteborgs coolaste tatuering”.
Är det så underligt att samhället slår knut på sig själv när det är detta fluff vi matas med dagligen, istället för att få ta del av en vettig debatt om det moraliska i att vi svenskar inom femtio år är i minoritet i vårt eget land? Och är det verkligen såhär som medieföretagen ska ta sitt samhälleliga ansvar?
Den som avviker från medieföretagens syn på saken om dessa två djupgående och ödesdigra förändringar av det Europeiska samhället, hängs ut av dessa, som suspekta människor med onda avsikter. Frånvaron av öppet samtal om dessa frågor lämnar ett vakuum. Så låt oss då se vad de tre gratistidningarna fyller ut detta vakuum med.
City Göteborgs löpsedel lyder: ”Stort test i City: Nyttigaste och godaste frysta hamburgaren”. Metros löpsedel lyder: ”Metro guidar: Hitta billigaste platt-TV:n”. Och till sist punktSE: ”Hon har Göteborgs coolaste tatuering”.
Är det så underligt att samhället slår knut på sig själv när det är detta fluff vi matas med dagligen, istället för att få ta del av en vettig debatt om det moraliska i att vi svenskar inom femtio år är i minoritet i vårt eget land? Och är det verkligen såhär som medieföretagen ska ta sitt samhälleliga ansvar?
Då har jag ändå inte berört företagsmedias åsiktslikriktning av folket. Nu senast försöker man få medborgarna att tro att Schweiz största parti, SVP, är högerextremt (!). SVP tycker nämligen inte lika som företagsmedia om massinvandring och mångkultur. Och det faktum att ingen säger emot när man påstår detta är också talande för vad som har hänt med Sverige. Hur man än vrider och vänder på det måste massmedia genomgå förändringar från toppen och nedåt. Jag propsar absolut på följande förändring av medieföretagen:
1. Slopat bistånd: Inga skattepengar till medieföretagen!
2. Krossat ägarmonopol: Max en tidning, TV- eller radiokanal per ägare!
2 kommentarer:
Hej, vill bara säga att jag är förvånad över vad som kan fylla en tidnings framsida. Ett test av frysta hamburgare!
Hälsningar
Fredrik
Man kan ju bara ana hur insidan ser ut.
Smaka på den här då,bättre än Toblerone, Det är djupt orättvist att jag får en skattesänkning på 12000 kronor, menade Mona Sahlin när hon besökte blivande undersköterskor på Katrinelundsgymnasiet i Göteborg.
Så här sa hon också "får vi förtroendet höjer vi ersättningen för arbetslösa"
Får dom inte bort den äckliga kärringen, så begår svenska folket kollektivt självmord snart.
På bilden i den aktuella tidningen fanns det givetvis tre huckleförsedda med som bakgrund till M S tal.
Skicka en kommentar