01 februari, 2009

Svar till Ben Dan: Tillit vs materialism

Ja, dagens Sverige är långt ifrån mitt ideal-Sverige. Dock har du fel angående bakåtsträvandet. Jag strävar framåt, bort från återvändsgränden vi klev in i på 70-talet - som nu har lett till gränslöst våld, hedersmord, stenåldersbeteende, stambetonade gruppvåldtäkter, etniska trakasserier, spridning av degenererande droger, florerande vapen och så vidare.

Du skriver att det blir fler svenskar av invandring? Hur går den förvandlingen till? Om alla kineser byts ut mot holländare med kinesiskt medborgarskap, betyder det då att det finns lika många kineser som innan? Du verkar helt bortse från alla folks unika värde, att världen faktiskt blir fattigare om ett folk försvinner. Du kan knappast kalla dig humanist med de värderingarna. Särskilt inte när du kommer dragandes med socialdarwinismen (”survival of the fittest”).

Ben Dan, någon anklagade dig för att vara socialist, men det är du uppenbarligen inte. Du är liberal så det skriker om det. Både nyliberalismen och socialliberalismen är sprungna ur klassisk liberalism, precis som socialdarwinismen – som ju är en del av nationalsocialismen. Där ska alla ”konkurrensutsättas”.

Du skriver också, om kulturer, att den ”bästa” kulturen ska överleva de andra, eller snarare att de bästa delarna i olika kulturer ska smälta samman. ”Bäst kultur”? Enligt vems värderingar då? Vad avgör om en kultur är bra? Är färgen blå bättre än färgen röd? Enligt vem då? Vem ska avgöra vad i en kultur som är bäst?

Att många med mig inte är så negativa till norsk, dansk och finsk kultur beror nog på att det, till skillnad från utomeuropeisk kultur finns mer som förenar än som skiljer. Det är lättare att hitta en plattform att mötas på med likasinnade, helt enkelt.

Intressant att flika in är att en studie av professor Robert Putnam (Harvards universitet) visar att etnisk mångfald urholkar tilliten i samhället. Financial Times skrev om studien den 8 oktober 2006. Putnam:

”- The effect of diversity is worse than had been imagined. And it’s not just that we don’t trust people who are not like us. In diverse communities, we don’t trust people who do look like us.”

Dock visade studien också att etnisk mångfald ökar två företeelser: TV-tittandet och antalet protestmarscher. Tidigare har Putnam också konstaterat att immigration bara gynnar import/exportländer materiellt. Inte på annat vis. Den eroderande effekten på tilliten går inte att komma ifrån. Men om pengar är det viktigaste så…

Pestflaggningen ”xenofob” tycker jag du kan överge. Vad är det som är så fobiskt? Om du inte vill att dina grannar ska flytta in hos dig, betyder det då att du hyser sjuklig skräck mot dem? Naturligtvis inte, du kan ha många olika anledningar till att inte vilja dela säng med din grannes make. Eller stå för deras mat- och klädkonto, för den delen. Tycker du att det är på sin plats att medicinskt diagnosticera debattmotståndare som sjuka människor med fobier förresten?

Du undrar också varför jag inte skriver om de positiva aspekterna med invandring och mångkultur. Det har du helt rätt i att jag inte gör. Det skulle inte bli mycket uppdaterande av bloggen om jag följde detta råd. Det finns egentligen bara två fördelar som jag ser det. I första hand; svenskar har lärt sig uppskatta det svenska i allt större och i andra hand skiljer det agnarna från vetet: man vet vilka svenskar som går i de antisvenskas ledband. Bandhundar som lyder den påbjudna agendan – den starkes lag.

Och hur vi ska förhålla oss till mångkulturen? Enkelt, vi ska lära oss av den så vi inte gör om samma enorma misstag igen – att låta eliten diktera för oss hur vi ska leva.

Till sist den mest centrala frågan: Tycker du att det är acceptabelt att svenskarna dör ut och ersätts med andra folk - med svenska medborgarskap? Vad tillför detta?


Weine Berg

87 kommentarer:

Anonym sa...

Lika bra som vanligt Weine. Du smular sönder varje försök att sätta dig på plats. Klockrent!!!
Mvh Daniel

Anonym sa...

Det är hopplöst att diskutera med någon som har tagit "the blue pill"
http://www.youtube.com/watch?v=uGQF8LAmiaE

Själv har jag, precis som Weine, fått i mig det röda pillret och det verkar långsamt. Mer och mer multikultielände uppdagas för varje dag.

Ibland ångrar jag mig faktiskt.
Vore det inte skönt att likt Ben Dan gå runt helt ovetande om vad som pågår? Tänk att kunna köpa Aftonbladet som den stora massan och helt ovetande svälja alla snyftartiklar med hull och hår.

Anonym sa...

Mycket bra skrivet Weine!

Skogman.

Erik sa...

Mycket bra skrivet, Weine!

World traveller sa...

Kan inte halla mig borta. Har ett langt inlagg men tankte bara att jag skulle liva upp debatten lite.

ROLIG FRAGETAVLING TILL BEN DAN OCH ANHORIGA!
Obs. Fler an ett alternativ kan vara raett.

1 – Vilket svenskt politiskt parti blir alltid attackerade nar dom genomfor sina torgmoten? A) Socialdemokraterna B) Moderaterna C) SD

2 – Vad kallas en person som ar kritisk till dagens immigrationspolitik? A) Rasist B) Upplyst C) Framlingsfientlig

3 – Pengar fran avlidna svenskar utan anhoriga gar till….? A) Aldringvarden B) Kyrkan C) Muslimska organisationer

4 – Den palestinske Stormuftin av Jerusalem som ville utrota judarna var en hogt ansedd gast hos….? A) Churchill B) Hitler C) Truman

5 – Vilken svensk partiledare yttrade orden ”jag foraktar allt genuint svenskt”? A) Jimmy Akesson B) Per-Albin Hansson C) Mona Sahlin

6 – Albanien tog stallning i 2a Varldskriget. Pa vems sida? A) Nazi-Tysklands B) Schweiz’s C) De allierades

7 – Bosniska muslimer bildade en Division under 2a Varldskriget som en del av….? A) Brittiska Gurkhas B) US Marines C) Tyska SS

8 – Sveriges ynkliga undfallenhet for nazisterna under 2a Varldskriget kan jamforas med den ynkliga undfallenheten idag for….? A) Buddhisterna B) Muslimerna B) Livets Ord

9 – For ett par ar sen da palestinska terrorister flydde fran en belagrad moske var de kladda i….? A) Militar uniform B) Rymddrakter C) Kvinnoklader

10 – Avfyrningsplatser for muslimska raketer och granatkastare brukar vara….? A) Skolor B) Sjukhus C) Tattbefolkade omraden

11 – Valj ratt alternativ! A) I Sodertalje blev en 20-arig invandrartjej svart misshandlad av 20 st svenska killar B) I Sodertalje blev en 20-arig svensk tjej svart misshandlad av 20 st invandrarkillar

12 – En 15-arig tjej i Landskrona blev misshandlad av 5 st….? A) Amerikaner B) Engelsman C) Albaner

13 – Pa internet kan man hitta videor dar ”vissa” skar huvudet av sina fangar. Vilka ar ”vissa”? A) Fralsningsarmen B) Muslimer C) Danskar

14 – Nyligen sags foretradare for en del politiska partier delta i en hat-demonstration mot Israel tillsammans med Hamas och Hizbollah som utover sina egna flaggor aven hade hak-korsflaggor. Fran vilka partier kom dom? A) Socialdemokraterna B) Vansterpartiet C) SD

15 – Nyligen deklarerade ett svenskt politiskt parti att de vagrar delta i Anti-vald demonstrationer. Vilket parti? A) SD B) Centern C) Vansterpartiet

16 – I massmedia namns Forsvarets kostnader ner till minsta krona medans kostnaderna for invandringen inte far diskuteras. A) Raett B) Fel

17 - Ilmar Reepalu, Kommunalrad i Malmo, deltog i hostas i en demonstration tillsammans med AFA och andra extremister da stora delar av Malmo utsattes for grov skadegorelse och vanliga medborgare blev misshandlade. Vilket part tillhor Reepalu? A) Socialdemokraterna B) SD C) Moderaterna

18 – Vem har mest rattigheter i vart samhalle? A) Pensionarerna B) Medelalders svenska maen C) Invandrare

19 – En kand muslimsk gatu-predikant i London, Abu Hamza, predikade….? A) Einsteins relativitetsteori B) Karlek C) Hat

20 – PLO, Hamas, Hizbollah, Muslimska Brodraskapet, Abu Sayaf, Al Aqsa martyrerna, PULO, Hezb-i-Islami som far bidrag fran svenska staten ar alla utomlands klassade som….? A) Idrottsforeningar B) Manniskorattsorganisationer C) Terroristorganisationer

21 – Maen fran en viss religion ar kanda for att anvanda sina egna kvinnor ovh barn som manskliga skoldar. Vilken religion? A) Asa-tron B) Judendomen C) Islam

22 – For lite eller avbruten somn gor att manniskor blir lattirriterade och aggressiva. Hur manga ganger per dygn ylar boneutroparna fran sina minareter? A) 1 gang/dygn B) 3 ggr/dygn C) 5 ggr/dygn

23 – Hur gammal var profeten Muhammeds brud? A) 29 ar B) 19 ar C) 9 ar

24 – Vilken svensk Statsminister hordes saja ”om svenska folket far reda pa vad vi gjort blir dom rasande”? A) Goran Person B) Ingvar Karlsson C) Carl Bildt

25 – Vilken/vilka av foljande Forsvarsministrar har aldrig gjort varnplikten? A) Anders Bjork B) Leni Bjorklund C) Sten Tolgfors

26 – De 3 damerna som driver Halal-TV ar emot foljande….? A) Slojforbud pa arbetsplatser B) Stening av kvinnor C) Djurplageri, s.k. Halal-slakt

27 – Svenska foreningar och idrottsklubbar kan fa upp till flera tusen kronor i statligt stod. Muslimska foreningar och idrottsklubbar (som ibland ar tackmantel for radikala grupper) kan fa statligt stod i miljonbelopp. A) Raett B) Fel

28 – For att fa Sverige ur krisen vill bade Vansterblocket och Borgarna….? A) Oeka invandringen B) Sakerstalla att svenska foretag overlever och stannar i Sverige C) Ga ur EU

29 – Svenska Socialdemokrater och Vansterpartister ses alltid demonstrera nar Israel blir beskjutit av raketer, nar massmord genomfors pa kristna av muslimer, t.ex. i Sudan, nar muslimer mordar manniskor p.g.a. inbillade oforratter typ Mohammad-teckningarna. A) Raett B) Fel

30 – Branderna minskar och tryggheten oekar i mangkulturella omraden som Rosengarden i Malmo, Sodertalje, Trollhattan. A) Raett B) Fel

31 – Du bor avsides och har en granne som borjar kasta sten mot dina fonster, skjuta raketer mot ditt hus och sen forsoker skjuta dig med ett salongsgevar. Sjalv har du en algstudsare. Vad gor du? A) Ingenting B) Forsoker fora en dialog C) Skjuter tillbaka

32 – Robert Mugabe, Pol Pot, Yassir Arafat, Fidel castro, Abu Abbas. Vad har dom for koppling till Sverige och framforallt flera ledande Socialdemokrater, bl.a. Pierre Schori och Sten Andersson? A) De ar mottagare av betydliga summor u-hjalp B) De ar goda vanner C) De far alltid stod av svenska regeringar i sitt handlande

33 – I kristider nar det maste sparas, - inom vilka omraden skar Sverige ner pa resurserna? A) Invandringen B) Pensionarerna C) Sjukvarden

34 – Under Gulfkriget 1991 hade svenska FN-soldater i Libanon gamla odugliga skydds (gas) masker och inga NBC-drakter. Svenska forsvaret hade nya fina skyddsmasker, varav Faltsjukhuset i saudi fick tillgang till en del men aldrig FN-styrkan i Libanon. Daremot beordrade regeringen att tusentals Svenska Nya skyddsmasker skickades till Palestinierna. A) Raett B) Fel

35 – ”Goteborgskillar”, ”Safflegrabbar”, ”Buspojkar”, ”Ungdomsgang” som misshandlar, ranar och valdtar ar i dagens svenska massmedia oftast tackmantel for…..? A) Eskimaer B) Invandrargang C) Kanadensiska turister

36 – S.k. Pixling ar en intressant teknik. Med den kan….? A) ..man tillverka eget godis B) ..man ta sig nerfor en slalombacke betydligt snabbare an normalt C) ..massmedia bedra allmanheten vilken nationalitet manga forbrytare har som blir fast pa bild

37 – Vi ser nu en kraftig okning av organiserad brottslighet. Darfor satsar nu polisen pa….? A) ..fler patrullerande poliser B) ..fler fartkameror C) ..fler matcher med innebandy-laget sa dom slipper vara ute och bli radda

38 – En Norrman sa: ”Jamfort med dagens politiker sa var Quisling….? A) ..ingen aekta Europé B) ..battre pa att aka skridskor C) ..bara smakriminell

39 – I vilket land foredrar kriminella och krigsforbrytare att sitta i fangelse? A) Iran B) Saudi-Arabien C) Sverige

40 – Vilket land har mest ansvarslosa och inkompetenta politiker? A) Sverige B) Finland C) Danmark

World traveller sa...

Glomde tillagga - Svaren kommer inom ett par dagar beroende pa min arbetsbelastning.

Anonym sa...

mudder..... det är precis så det är. De går runt som zombies. Där kan man snacka om det apatiska folket. Varje invånare i Sverige skulle behöva en timmes tid med Weine, tyvärr är det inte så gott om tid. Weine, du skulle behöva ut och föreläsa. Weine Berg politiskt inkorrekt i ett inkorrekt samhälle.
Mvh Daniel

Anonym sa...

Håller svenska folket verkligen på att dö ut?

Hur så?

Mördas ni på löpande band?

Vet ni inte hur man gör barn?

Eller dör ni helt enkelt av tristessen?

mvh

en förbryllad gustafson

Anonym sa...

World traveller... Det var den i särklass allra bästa frågetävling alla kategorier jag varit med om!
Mycket, mycket bra! Rena rama nutidsorienteringen...
Får jag lov att kopiera den och skicka till politiker och massmedia?

Det finns emellanåt sannerligen riktiga ljuspunkter på denna blogg!

Anonym sa...

World Traveller, kanon bra tipspromenad framför skärmen. det är alltid bra att besöka Rakryggad mer sånt här kul också i allt elände

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Jag är bakåtsträvare i så mån att jag vill ha tillbaka tryggheten från 60 och 70-talen. Knappast att jag vill ha tillbaka den tidens teknologi eller hyser en extrem längtan efter mahjong-kläder. För att åstadkomma detta måste massinvandringen stoppas och merparten av alla ointegrerbara muslimer återsändas till ursprungsort. I jämförelse med mig så är det Ben Dan som är den verklige bakåtsträvaren. Hans muslimkramande kommer leda oss rakt tillbaka till 700-talet och inte ens i min vildaste fantasi kan jag få det till att vara framgångsrikt eller progressivt på något sätt. Nej, tvärtom, med islam och allah skall med blir det verkligt bakåtsträvande.

Fröken Sverige sa...

World traveller: Strålande tävling!

Kan du lägga in den på min blogg med? Eller kan jag göra ett inlägg av den?

Mvh

/FS

Anonym sa...

World Traveler Underbar ststart på veckan. Tack för ett gott skratt. Som fastnar lite i halsen men ändå...

Anonym sa...

WB

"...det blir fler svenskar av invandring? Hur går den förvandlingen till?"

När blev Fredrik Reinfeldts farfarsfarfars ättlingar svenska?

"Med sin mörka hy, sina exotiska ansiktsdrag och belevade manér beskrivs han dessutom som en framgångsrik kvinnokarl.

Ovanligt ståtlig, och man skulle kunna säga även vacker karl, enligt Hufvudstadsbladet i augusti 1884.

I tidningarna skrivs att han är "idealet af negerskönhet", att han har en ståtlig och smidig figur, och "kläder sig synnerligen vårdat och för sig oklanderligt, nästan nobelt".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article441739.ab

Om FR är 1/32 dels eller 1/64dels neger /orkar inte räkna ut vilket) när blev familjen svensk?

Om sådan "rasblandning" är legitim vilken procentsats är det som gäller?



...frågar en nyfiken gustafson...

Anonym sa...

Att farfarsfarmor kom från Lettland gör inte saken bättre heller.

Eller?


/gustafson

Anonym sa...

Weine for President!!

så sakligt och bra skrivet.

MVH Martin Isaksson

Anonym sa...

Nåt galet är det med karln. Orsak och verkan....Hybris, vilken gen skapar det?

Anonym sa...

om nu fredrik vore en sån kvinnokarl varför bevisar han det Inte för då undrar jag(nu var jag elak mot filippa men alla kan ju inte va snygga)eller hur gustavsson
Om du har låga inlägg så får man väl svara med samma mynt
Ja har alltid tyckt det är knepigt med fredrik det var bra att du förklara detta gustavsson
fredrik har inte den rätta känslan för landet,bra att du tog reda på orsaken gustavsson
det förklarar varför han sitter med armarna i kors o inte hindrar detta förfall
Ett exempel på hans knivskarpa hjärna är detta uttalande om om halaslakt "dom som inte gillar halaslakt kan väl ett något annat"
vad säger du gustavsson detta är int direkt hämtat ur snillen spekulerar,men du gustavsson är väl imponerad ändå .
Detta uttalande är gjort av en man som styr sverige mot katastrof
Sist men inte minst så är det djurplågri vi pratar om o det är faan inte klokt eller vad tycker du gustavsson---djurplågeri---fattar du det gustavsson-fy faan

Anonym sa...

Ben Dan är troligtvis någon gymnasist i 17års åldern som aldrig har varit ute i arbetslivet. Dock tror jag inte hans åsikter är spelade , trots att de går stick i stäv mot sunt förnuft. Det finns många godhjärtade i samhället som vill väl tex kristna, trädkramare och miljönissar. Men, men .. vägen till helvetet är kantad av goda intentioner. De flesta godhjärtade brukar vakna upp då de konfronteras med den brutala, kompromisslösa och fruktansvärda verkligheten, tex då de bli brutalt rånade eller våldtagna. Det finns dock undantag som bekräftar denna regel , som tex pappan till grundaren för "flykting"-kramar organisatioen i Härnösand , Fem i tolv-rörelsen , vars dotter blev brutalt våldtagen och mördad av en vinstlott/pensionsräddare. Denne man blev fanatisk i sin iver att verka för helt fri invandringen i Sverige. Han har uppenbarligen riktigt många skruvar lösa i skallen, kanske har även den oförbätterlige pk-isten Ben Dan det ... ?..

Uglybinnen sa...

Detta kan aldrig bli en intressant debatt. Dans "argument" får honom att framstå som ett skolbarn... Weine som Professor... snälla Weine låt Dan gå tillbaka till grundskolan och skolbänken han kommer ifrån och så väl verkar behöva.
Det måste väl finnas någon annan i Sverige som kan debattera intressant och komma med vettiga argument som du kan möta och istället kan publicera på din sida?

World traveller sa...

Rakryggad ifragasaettare, Froeken Sverige m.fl, Ni aer alla mer aen vaelkomna att kopiera/publicera fragetaevlingen. Jag satt i bilen paa jobbet och skrev ihop den saa alla detaljer kanske inte aer hundra procent korrekta. Ni far gaerna korrigera och laegga till fragor om ni ser felaktigheter. Jag befinner mig for tillfaellet i Afghanistan och har inte alltid tillgang till internet. Ska forsoka skicka svaren till Ben Dan sa snart jag kan ;-) och eventuellt se om jag kan knapa ihop en tavling till.

Hej sa laenge

Anonym sa...

Hade "anonym" kollat länken hade han/hon förstått att det var farfarsfarfar som var en framgångsrik kvinnokarl. Inte Fredrik alltså:)

Fredriks "exotiska ansiktsdrag och belevade manér" har jag faktiskt missat:))

Men ni som tycker att stackaren är en landsförrädare kan alltid utvisa honom eller något.

Skitsamma, kan inte någon svara på frågan om när man blir svensk?

Och så länge ni håller på kan ni lägga fram lite statistik som bekräftar att vad jag antar att ni kallar "äkta svenskar" håller på att dö ut.

Tackar på förhand.

mvh

gustafson

Anonym sa...

ben dan! kom till mölndal vi kan leka framtida svensk kultur, jag är en grottmänniska, så får du va självmordsbombare,jag kan guida dig
till en moske,jag vet många grottvägar dit, jag kan gnida stenar mot varandra så uppstår eld
då kan du tända på stubinen och skrika allah akkbar,eller allah expo.

Weine Berg sa...

Gustafson: Jag har svårt att tro att det har gått dig förbi, men Europas och Sveriges befolkning åldras för snabbt, enligt alla multukultiapologeter. Hur har du kunnat missa detta? Enligt samma personer ska detta fixas med invandring. Vart har du gjort av dina öron och ögon?

Anonym sa...

Men WB då...

Men din saklig argumentation och intellektuell stringens måste det vara en lätt sak att lägga fram statistiken som ligger bakom ditt påstående om att antalet "svenskar" minskar. (Egentligen sa du "håller på att dö ut" vilket är en ännu vildare överdrift.)

Statistik på det alltså?

mvh

/gustafson

Anonym sa...

fredrik reinfeldt ser ut som den groteska figur på armens skjuttavlor. photoshop,a dit en hjälm på han och grönfärga allt.
förstod att nåt var fel med den människan svarta otäka ögon och ser ut som en mordisk bödel. fy fan att han skall vara statsminister över oss Svenskar

Fosterjordnära sa...

Gustafsson! Hör upp!!

I Södertälje flyttade det år 2008 ut c:a 3730 personer ,man kallade dem i medierna för "mellan och höginkomsttagare" ,i själva verket vågar jag säga att 99% av dessa var etniska svenskar och möjligen en del finnar. Nordbor om man så vill.
Samma år flyttade det in c:a 4250 personer ,man kallade dem för "låginkomsttagare" ,nästan uteslutande bestående av den av USA fördrivna kristna minoriteten från Irak tillgänglig statistik och forskning så är nativiteten högre hos folk från Mellanösternområdet än hos svenskarna.
Detta vill våra kära politiker att det skall fortgå samt att man vill implementera fenomenet i alla svenska kommuner ,allt annat är "att inte ta sitt ansvar". Betänk att Södertälje har ungefär 40 000-45 000 nordbor i kommunen.
Om du räknar lite på ovanstående räkneexempel så kommer du förmodligen till samma slutsatts som jag.Nämligen att med detta tempo så kommer Södertälje på 10-15 år att ha avfolkat kommunen på etniska nordbor för att i stället ha en kommun bestående av folk från andra kontinenter och kulturer.

Detta kan inte beskrivas som annat än etnisk rensning! Om svenskar ,eller nordbor inte trivs i kaoset som uppstår i multukultiprojektets fotspår och därför känner sej tvungna att flytta ,vart skall de söka skydd och hävda sina rättigheter? Hos årets svensk Anita Dorasio tror jag inte man har så stor chans?! Tips?

Anna sa...

Gustafson, att påstå att svenskarna håller på att dö ut är en något tillspetsad formulering som dock bygger på ett troligt scenario. Det är inte så att svenskarna riskerar att dödas individ för individ. Men om man siar om utvecklingen utifrån siffrorna för den nuvarande invandringstakten kommer etniska svenskar att vara i minoritet 2050. Det innebär kanske/troligtvis att det vi betraktar som svensk kultur (gemensam historia, traditioner, umgängesvanor, språkbruk, syn på kvinnor/män, barnuppfostran, konsensusvilja m.m.) kommer att ha ersatts av kulturyttringar med sitt ursprung i andra länder/folkslag. Risken är att vi då får ett balkaniserat land, där individen främst känner lojalitet med släkten, klanen, religionen, sitt ursprungsland o.s.v. I ett sådan land är det svårt att behålla nåt sammanhållande kitt, det är svårt att motivera medborgarna att ställa upp solidariskt för andra än dem man räknar som sina likar/fränder.
Fram till 50-talet hade vi en ovanligt homogen befolkning – vi var ganska lika. Det kan ju tyckas trist, men det ger samtidigt ett ganska konfliktfritt samhälle.

Anonym sa...

gustavsson, kan inte du släktforska lite i monas stamfäder oxå det kanske ligger en hund begraven där med som kan räta ut lite frågetecken varför hon inte värnar om oss svenskar tex,
kolla lite får du se ibland böckerna
pelle

Anonym sa...

Varken Fosterjordnära eller Anna svarar på frågan jag egentligen ställde till Professor Weine.

Anna säger visserligen att det handlar om "en något tillspetsad formulering som dock bygger på ett troligt scenario". Nu är inte svenska mitt modersmål men enligt vad jag har snappat upp kallas sådant för spekulation. Definitivt inte fakta i alla fall.

Om ni har svårt att hitta lämplig statistik föreslår jag att ni söker hos SCB. (Där kan man hitta det mesta om man vill informera sig hur det ligger till här i landet. Ett litet tips bara.)

Det är möjligt att jag svär i kyrkan men jag misstänker att det just nu finns fler "etniska svenskar" än någonsin. Alltså tvärtemot vad WB påstår.

Sen har varken ni eller professorn svarat på min fråga ang Reinfeldtfamiljens försvenskning. Hur gick det till? När blev de svenskar? Nu kom det iofs ett par kommentarer om Reinfeldt men jag vet inte om de var på en sådan nivå att WB skulle hålla med.
(Att åsikterna om Reinfeldt framfördes på en sådan dålig svenska gör inte saken bättre. Om ni inte kan den svenska grammatiken rekar jag en sfi-kurs.)

over and out,

/gustafson

Anonym sa...

gustavsson
en sfi kurs är en bra ide där behöver man ju inte trängas med så många invandrare
eller hur gustavsson
min ide om svenskhet är godtrohet=dumhet det förklarar väl denna massinvandring
pelle

Anonym sa...

gustavsson
min gamle farfar utvandrade till amerika i början på 1900talet han kände sig inte som amerikan utan han var hela tiden svensk men han tog seden dit han kom o levde som en amerikan,så han flöt fint in i landet men han var svensk ända ut i fingerspetsarna hela tiden-och han var stolt över sitt hemland. Och han lärde sig språket för det är en förutsättning att flyta in i ett nytt land och det var inget sfi som hjälpte honom med det.,Han kände tacksamhet över att få komma till det nya landet, och han pratade alltid väl om amerika.det var en ömsesidig respekt förstår du gustavsson. Men sedan vart hans morbror sjuk så dom gav sig iväg "hem"förstår du gustavsson, hem till sverige där han hade sina rötter tror att han var där i 27 år.Han grämde sig över att hans morbror dog utan att få se sitt land sverige igen.
och du ska veta gustavsson att han inte låg amerika till last någon gång utan dom gjorde rätt för sej båda två-och hade dom inte gjort det så hade dom åkt ut med öronen före.
Det är med stolthet jag skriver detta.
För ett tag sedan bläddrade jag i en dag/kassabok ifrån hans tid i det andra landet tänk dej över 100 år gammal, kan du förstå känslan?
jag vet inte om du kan det, detta är vårt land vår kultur våra rötter
sedan är jag inte främmande för att vi ska hjälpa flyktingar som behöver skydd;det skulle vara förjävligt i annat fall.
Men när folk åker jojo i mellan sverige o till-och-med bor i sina länder o blir försörjda av svenskar
då förstår jag inte hur du tänker när du frågar vad som är svenskt.
En sak till när du ifråga--sätter han carls stavning (detta avslöjar nog din ålder)men det är inget fel att vara ung men det blir lågt(vi har ju inte någon tävling i stavning eller hur)
den nivån tycker jag att du ska sluta med,det blir i samma nivå som en motdemonstrant mot sd,
men inte kan ta en debatt
Du kan ju fråga 100 invandrare när dom känner sej svenska så får du se
vad svaren blir
pelle

Anonym sa...

23 – Hur gammal var profeten Muhammeds brud? A) 29 ar B) 19 ar C) 9 ar

hon var bara 6år!

Anonym sa...

@ Anna

Ditt resonomang borde även för en sådan som gustafson framstå som logisk och lättförståelig. Blir antagligen för omfattande för honom att förstå helhetsbilden av vad som nu sker i samhället och då blir det helt enkelt för övermäktigt för hans uppenbarligen begränsade fattningsförmåga.

P.S.
Tycker att Gustafsson själv kan återuppta sina studierna i SFI.
- Rekar betyder rekognisera och inte rekommendera.
- Om någon skriver en kommentar med "bedrövlig" svenska, är detta representativt för den aktuella personen och ingen annan. Att då använda detta mot alla (ni) som skriver här på bloggen, tyder på ett synnerligen begränsat logiskt tänkande. Detta har för övrigt präglat samtliga hans kommentarer här på bloggen.

From Sweden with Grief sa...

JA, för mig är realpolitik och familjepolitik något som står mig nära även om jag verkligen inte är någon expert på det, trots att jag måste vara det för att Ben Dan, muslimer och våra svenska politiker ska kunna ge mig annat epitet än xenofob och rasist.

De flesta invandrare som kommer hit är analfabeter. Vi får hit drogmissbrukare som inte kan eller vill försörja sig och sina stora familjer i sina hemländer och de gör "karriär" på vår svenska välfärd, som bidragstagare.

Det tar i snitt 7 år, enligt Nyamko Sabuni, för vissa invandrare, de med utbildning vill säga, att överhuvudtaget platsa på vår svenska arbetsmarknad.

Jag var med på en intressant dag som Skatteverket, Företagarna och bland annat Almi hade gemensam för att ge folk information om hur man startar eget. En otroligt upplyftande och intressant dag. Jag kom i samspråk med en av företagarnas representant och hon berättade att afrikanska kvinnor får stor självkänsla av det mentala stödet, de visar sina korgflätninga och sina danser,,,, Det är framtiden för oss svenskar, de kvinnor som kommer hit kan dansa för oss och sälja hemgjorda korgar så vi slipper åka till Ikea. Det är att konkurrensutsätta vår svenska kultur,,,,,

Dessutom såg företagarna att den "bransch" som ökade var de hushållsnära tjänsterna, men de flesta var killar från Sverige, men de startade företag bevars, och hjälper folk med gardinuppsättningar och enkla snickerier i alliansens anda av Herrskap och tjänstefolk!

Regeringen är tvungen att med morötter som att du får bo kvar här och hämta hela din familj, bara du slutar att leva under jord och jobba svart. Det har resulterat i att ett litet antal invandrare nu lägger korten på bordet.

Samtidigt som de som byggt upp detta land bara ska ha mindre, sjuka som tvingas leva på ingenting då både sossarna och alliansen inte låter pensioner stiga i den takt som behövs, utan fattigdomen bland svenskar ökar. Så nu ska detta sätt att leva konkurrensutsättas...fy fan, säger jag. Skulle muslimerna ge oss en enda god tanke och ge oss en välvillig behandling som Jens Orbach menar att det ska göra då de blir i majoritet, och vi i minoritet? De är matade med ord som rasism och att de är utanför och alla problem de har är de svenska rasisternas och det är bara att muslimers och afrikaners framfart i Sverige och vad de ger som förklaring till sin destruktivitet. Hur de får allsköns stöd och klappar på ryggen för sitt hat mot Sverige. Redan nu har de en lika god ekonomisk status som många svenskar haft och har och i vissa fall bättre, men det räcker inte. De ska slå sönder, hata och inbilla sig att de står utanför samhället.

Det måste finnas en gräns för hur många som går att försörja, eller? Men det finns bara gränser för pensionärer, åldringar och vården. De övriga anses bara vara den vinst svenskar ska göra, men vi svenskar är den tärande delen idag.

Vad säger att om den svenska kulturen försvinner att det kommer en god kultur ut av det? Vad finns det för värde i de andra kulturerna, det vill jag veta. Vad är det för värde i att analfabeter som de egna länderna ratar, vill ge dödstraff för brott de begått, verkliga brott, inte för att de kritiserat sin dåliga regering och en dålig utbildning osv, som en slags politiska flyktingar undan en ondskefull ledare. Muslimer har minst 22 muslimska länder att leva i, men de måste ha ett till, Sverige...

Detta är konkreta frågor, tycker jag, och jag undrar varför vi måste konkurrera med dessa människor, med dessa begrepp, med den kultur dessa tar med sig. Det finns ingen minskning i det hedersrelaterade våldet, tvärtom ökar det vid migrationen, liksom det gör i de egna muslimska länder som urbaniseras. Det är en så evighetslång process innan främst muslimer och somalier som vi får hit i ett enormt antal, släpper sin kultur och sin familjesyn. Vi ser en ökad radikalisering bland muslimer, och det långt innan Gaza och den rappport som kom förra veckan.

Det är som en varbubbla som börjar spricka och jag tror inte på en fredlig lösning, eftersom de som vill skapa en annan kultur inte har en fredlig lösning på sin agenda.

Mellan 60-400 somaliska föreningar finns i Sverige, på grund av den klanbildning de har från sina hemländer. De har på sina stadgar att de ska hålla fred här och visa de kvarvarnade i Somalia att de kan leva i fred med varandra och på vis vara en förebild! Det är en "svensk" föreningsstadga anno 2009!

Samtidigt som Malmö plågas av klanfejder mellan två somaliska klaner som dödar, dödar, misshandlar och så kallas den som påpekar detta för rasist!



Ja, detta är inte ett samhälle jag vill ha, men som mångkulturivrarna vill ha!
De kan omvända somaliska klaner, de kan ta hand om de män som dödar sina döttrar, de kan driva en mission genom att gå hem till gamla irakiska militärer som nu vistas i Sverige, som känner sin position som familjens självklara ledare och den underlägsenhet de känner då de sitter och glor på satellittv och inte länge får vara med och strida för sitt land av olika skäl. Som spöar upp sina döttrar eftersom i deras värld är det döttrarna som ska bära hedern och därmed familjen sociala status, i hemlandet och i Sverige. Klanledarna kvar i Mellanöstern och Somalia, styr familjern från dessa länder genom den moderna tekniken. Somaliska mödrar står på balkongen och granskar sina döttrar, hur de beter sig på väg hem. Talar de med en pojke, eller drar benen efter sig och inte går raka vägen hem, sätter mödrarna och de andra kvinnorna igång skvallret och klanen bestämmer lämpligt bestraffning för brottet som flickan begått. Det finns mycket man kan utsätta en flicka för och tukta henne till lydnad och de är uppfinningsrika var så säkra!

Där har Ben Dan och hans kompisar något att lägga pengar, tid och kraft på istället för att håna oss som verkligen vill påtala dessa problem och som inte kan se någon förändring, annat än att de svenska värderingarna, den svenska kulturen som låg som grund för vår välfärd raseras och det med en himla fart!

Men sådant här gnäll imponerar inte på dem, jag vet det, men det ger enorma problem för polis, sociala myndigheter, kvinnojourer och framförallt för de utsatta själva. Men Ben Dan kanske har plats hemma hos sig, så inte socialen måste leta efter fler jourfamiljer och jourhem. Hans kompisar kanske kan fixa jobb åt dessa bittra militärer, de kanske kan utbyta historier om kulturen och den konkurrensutsättning ett krig innebär, de verkar ha mycket gemensamt med stridas, om jag får säga min mening!

Ja, jag kan sitta här hela dagen och bara berätta, men nu så är detta långt nog misstänker jag!

Anonym sa...

Rättelse: Om jag inte stavade rekognosera i hastigheten rätt i min förra kommentar, så gör jag det nu. Efter att min vana trogen ha plöjt igenom några engelska dagstidningar så här på morgonkröken, blir det ibland lite konstig svengelska av det hela innan hjärnvindlingarna ”återställts” till modersmålet!

Anonym sa...

Gustafson, du undrar:
Mördas ni på löpande band?

Faktiskt ja, och att självmorden ökat drastiskt kanske beror på att människor blir utsatta för våldtäkter bl.a

Vet ni inte hur man gör barn?

En korkad fråga men den kom ju från dig så jag kan svara på det också, många väljer idag att INTE skaffa barn av olika anledningar...
Dessutom föder vi FÄRRE barn...

Anonym sa...

Sen var det tydligen inte mer.

Av tystanaden att döma verkar vi vara överens om att jag har rätt och Weine B har fel. Svenska folket håller nämligen inte på att dö ut. Tvärtom, det har aldrig funnits så många "ursvenskar" som idag.

Då tackar jag alla för ett givande samtal. (Ett särskilt tack till Anna som var bussig nog att skriva ett ärligt svar utan överdrifter och personangrepp. Vi kanske inte är överens om precis allting men utan ett civiliserat samtalsklimat kommer vi ingenstans.)

mvh

gustafson

Anonym sa...

För de som har läst boken 1984 påminner denne Ben Dan väldigt mycket om figuren som " snattrar som en anka ". Det är ett begrepp som huvudpersonen i boken använder om en extremt hjärntvättad ( hjärnförgiftad ) figur som helt hejdlöst vräker ur sig politiskt korrekta flosker utan minst tanke på om vad denne vräker ur sig har verklighetsanknytning. När det gäller intelligenta människor inom etablissemanget som med emfas förespråkar " det mångkulturella samhället " passar även 1984 beteckningen " doublethink " in. Detta begrepp avser en situation då en person talar sig varm för ett ämne som han och alla andra vet är vansinnigt felaktig och uppåt väggarna, men samtidigt , på en och samma gång , intellektuellt lyckas intala sig att det han/hon förespråkar är det enda rätta. Världen är märklig , och människor är komplexa individer...

Anonym sa...

@en förbryllad gustafson 22:26 och 22:29 (dagen efter):

1. Jag hittar följande tabell för 2007:
(Det är en prognos från 2007-06-15)

_________________Inv.___Utv.__Netto
född i Sverige____12016 17949 -5933
född utomlands__69986 21508 48478

(svårt att formatera snyggt här; Inv. = Invandrare och Utv. = Utvandrare)

Nu kan det ju röra sig om i Sverige födda utlänningar som flyttat ut eller i utlandet födda svenskar som återvänt ?
Men tendensen torde vara att svenskar flyttar ut och utlänningar hit ?

2. Vidare föder svenskar mindre än två barn/familj (1,77 ?) och då det än så länge är cirka två vuxna i en familj torde svenskarna kontinuerligt decimeras i antal.
Det är ju just därför många menar att "Sverige behöver invandring".

"Mördas ni på löpande band?"
Du torde veta att man inte behöver mördas för att dö. Man kan också t.ex.dö knall och fall av "hög ålder".

"Vet ni inte hur man gör barn?"
Jo, men tydligen inte tillräckligt många.

"Nu är inte svenska mitt modersmål men enligt vad jag har snappat upp kallas sådant för spekulation."
ALLA prognoser om framtiden är spekulation !!

Jag har också för mig att jag sett uppgifter om att invandrare har mer än två barn/familj.
Och med mer än två barn och "lämplig levnadslängd" ökas alltså denna gruppens antal.

Punkt 1 och 2 förstärker varandra => Sverige håller på att byta ut sitt folk !

Vänligen
Tjalle

Anonym sa...

41.Vilket ungdomsförbund har en ordförande som är dömd för krogbråk med rasistiska inslag
"Den 7 april 2006 blev det klart att Anna Sjödin skulle åtalas för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, förolämpning (rasistiska tillmälen) och egenmäktigt förfarande."
A.SSU "Sossarna" B.Ungaurnor "Fonus" C SDU "SD"

Fosterjordnära sa...

Gustafsson!

Vem är Professor Weine? Vart kan man komma i kontakt med hans rön?

har man månne hört talas om assimilering Gustafsson? Om inte ,slå upp det på "wiki" så får du en detaljerad redovisning.

Reinfelts farfarsfarfarsfar var inte svensk ,men genom assimilering har den släkten tagits upp i det svenska folket.Resultatet är att den nuvarande Fredrik Reinfelt är svensk.

Svensk är inget man BLIR genom att flytta till Sverige. Lika lite BLIR jag Afghan genom att flytta till Afghanistan. Däremot kan mina nästkommande släktled på sikt assimileras in hos det afghanska folket.

Tycker du detta verkar konstigt Gustafsson?

Fosterjordnära sa...

...med den tillgängliga statistiken där man kan se att det inte alls är fara å färde med svenskarna ,de existerar och ökar ,detta är ju faktiskt missvisande. Enda orsaken att befolkningsmängden ökar i Sverige beror på att vi har en politik som förespråkar massinvandring. Detta är ju inte samma sak som att svenskarna i landet Sverige ökar i antal.?

Du själv påstår att du inte är svenskspråkig (du har en mkt god svensk verbal förmåga för att inte vara svenskspråkig) ,vart kommer du ifrån?Om man får fråga? Och räknas du som svensk ,utan att vara svenskspråkig?

World traveller sa...

Anonym 00:10,

Tack for svaret. Jag hade for mig hon var 9 ar gammal, men han Mohammed kanske inte ville ha en sa gammal brud ;-)

Till Ben Dan o Co.,

Eftersom fragorna verkar svaara saa ger jag er naagra dar till. Jag maaste aende ut i bushen en natt eller tvaa.

Anonym sa...

Hoppsan, där kom det mycket på en gång, så tyst var det då inte:)

Leve det fria ordet (det tror jag att vi alla kan hålla med om).

Jag svarar snabbt på en del och återkommer eventuellt senare i kväll.

Fosterjordnära: jag nöjer mig med att berätta att jag är född och uppvuxen i ett annat land och kom till Sv. i 25-års åldern och då kunde jag självklart inte ett ord svenska. Jag har berättat i någon annan kommentar att mina barn ser ut som och låter som svenskar (inga
en av er här skulle ana något annat om ni träffade dem) och av det kan du dra slutsatsen att jag måste i alla fall vara någorlunda "vit" om det nu har någon betydelse. Det säger också något om hur assimilering eller integration eller vilket ord vi nu väljer går till.



En annan här skrev att "när du ifråga--sätter han carls stavning (detta avslöjar nog din ålder)men det är inget fel att vara ung..."

Tja, jag är 60+ så ung och dum duger inte som förklaringsmodell, hellre gammal och gaggig i så fall...


En annan kommentar var följande:

"Om någon skriver en kommentar med "bedrövlig" svenska, är detta representativt för den aktuella personen och ingen annan. Att då använda detta mot alla (ni) som skriver här på bloggen, tyder på ett synnerligen begränsat logiskt tänkande."

Precis, det var precis det jag ville få fram. Att dra alla över en kam "tyder på ett synnerligen begränsat logiskt tänkande."

Tack för det, och då tar jag tillbaka sfi-skämtet:)


Och ang betydelsen av ordet "reka" rekar jag ett enkelt googlesök på ordet och då kommer det upp sånt som "Goldman Sachs rekar sälj i Ericsson - Affärsvärlden".

Nu har jag lite bråttom och har inte svarat på allt och alla men jag återkommer som sagt lite senare.

mvh /g

Anonym sa...

håll dej till sanningen gustavsson
du kommer inte från något annat land-och din ålder stämmer ju inget vidare heller eller hur ha ha
för jag vet vem du är och du vet vem jag är ha ha
hälsningar e----on

Anonym sa...

Ja, men Gustavsson, kul för din familj att ni snabbt och enkelt kan assimileras i den svenska folkgruppen. Att dina barn ser ut som etniska svenskar (vilket innebär att du är europe) innebär att de inte kommer att avvika ifrån gruppen rent utseendemässigt, och därmed bemötas i tron att de genom sitt etniskt svenska utseende delar en svensk kultur, d.v.s svenska värderingar, släkt som offrat sig för gruppen väl etc. De kommer att bemötas utan vidare misstro eller skepsis, då man antas dela de sociala koderna, man kan räkna ut deras handlingsmönster, och man kan räkna ut vad som för deras del borde vara ett sunt och normativt beteende. "Fördomar" är självbevarelseinstinkt.

Sen kan du ta och stiga av din höga häst. Du vill få det till: endast för att ingen kan direkt svara på när Fredrik Reinfeldts släkt blev etniskt svensk, det vill säga, hur många genetiska markörer man måste dela med de markörer som ses representera etniska nordmän, hallstatt nordid, om du så vill, så finns det inga etniska svenskar.

Jag kan inte heller säga när Fredrik Reinfeldts släkt ska anses vara svensk. De är till största del etniskt svenskar, och de går inte att särskilja i en grupp svenskar. Men varför ens bemöda sig? Finns där teoretiska implikationer som förhindrar oss att vilja bevara det rent etniskt svenska? Våra unika särdrag, utvecklade genom anpassning till Nordens miljö.

För övrigt får jag upplysa dig om att grundskolematematiken förpliktar dig att räkna om gällande den stundande ersättningen av det svenska folket. Statistik har presenterats för dig, men det kanske blir enklare att se det om man listar ut det själv.

Anonym sa...

Kära anonym,


Visst gläder det mig att det går bra för mina barn och barnbarn. Tack. Och tänk, vi är inte ens anafabeter och jag har inte slängt ner några döttrar från balkongen.

Hoppas du inte tar illa upp att vi inte passar in i din bild på hur "invandrare" ska se ut. Dessa grova generaliseringarna "tyder på ett synnerligen begränsat logiskt tänkande" som någon så träffsäkert uttryckte saken.


Att vi är någorlunda ljushyade betyder inte nödvändigtvis att jag är europé. Världen är stor.

Försöker du ge den svenska avundsjukan ett ansikte förresten?


e----on:

Kul att du tror att du vet vem jag är. Jag vet inte vem du är och tvivlar starkt på att du vet själv vem du är. Det slår mig faktiskt att det är fler än dig som har identitetsproblem här.

(Du får gärna outa mig om du vågar. Med tanke på hur fel du har skulle det kunna vara ett roligt inlägg.)

/g

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

"Av tystanaden att döma verkar vi vara överens om att jag har rätt och Weine B har fel."

Man skall aldrig ta någonting för givet, gustafson. Tycker du borde skaffa både ledarhund och hörapparat för du uppenbarligen både blind och döv för verkligheten!

Anonym sa...

Robin:

Tystnad, ja.

Jag väntar fortfarande på att WB ska möta mitt påstående om att hans grundpremiss om det svenska folkets utdöende inte är sann.

Att det har skett en radikal förändring i landets demografisk struktur de senaste trettio år däremot är sant.

Att sen dra slutsatsen att det är sannolikt att folket har dött ut eller trängts ut om 30-40-50 år är bara spekulation. Ingen av oss vet hur verkligheten ser ut om femtio år.

Mina tankar går osökt till Tage Danielssons sannolikhets monolog.

"Sannolikt va, det betyder väl nåt som är likt sanning. Men riktigt lika sant som sanning är det inte om det är sannolikt.


Tala alltid sanning, barn, sa våra föräldrar till oss. Det får vi inte säga till våra barn utan vi måste lära dom att alltid tala sannolikt. Att säga sannolikheten, hela sannolikheten och ingenting annat än sannolikheten."

Så, jag drar det en gång till: det är inte sant att svenskarna håller på att dö ut. Jag tror inte ens att det är sannolikt att det blir så.

"Tala alltid sanning, barn..."

mvh

gustafson

Anonym sa...

ok
rickard stenström
med i sossarna
arbetslös sedan 3år-mellan 30-35 år
jag vet eftersom vi har jobbat ihop
då vet du att jag vet o du känner oxå mej men vi var aldrig några bra kompisar
det var nog ingen som tyckte du smälte in riktigt
Men jag vill inte att du lägger ut mej -tack-
e----on

Uglybinnen sa...

Många diskussioner här och det är bra. Anledningen att en sådan här sida finns, är att det är fult och rasistiskt att våga tänka mot politiker och media. Ni som läser här och inte förstår att gemene svensk är så jävla trötta på hyckleriet om invandring och de problem som kommer av detta, för fan börja våga ställa frågor och öppna ögonen. Det skrivs för tillfället om Landskronas kriminalitet, att de inte tror att missbruk är en primär orsak, men har någon vågat nämna segration, utanförskap som en bov i dramat? Nej då skulle det bli ett jävla liv.
Vi går mot Damnarks förhållningssätt. Där är de i dag så jävla trötta på den situation man har av invandringen, där rösterna höjts och krav ställs på ett helt annat sätt än i dagens hycklande Sverige. Slutligen, varför ifrågasätta dessa som skriver på denna sidan? Varför frågar ni inte politiker eller er själva varför ni inte medvetet söker er till områden med många invandrare eller skolor med många invandrarbarn om det är så positivt.

Anonym sa...

Gustavsson:

Och ditt inlägg svarade på... vad? Om du väljer att diskutera på ett sådant modernt vis, så visst. (Varför drog du inte nazist-kortet, så hade jag varit tvungen att lämna walk-over) Däremot blir det svårt att repellera, det enda argument du för fram är att jag saknar logiskt tänkande, pga av... vad? Du är inte europe, men säger dig se ut som en. Det får stå för dig. Är det resonemanget jag framför som får dig att anse att jag saknar ett stringent tänkande?

Du är säkert inte "anafabet", vilket inte förhindrar att en stor del av den importerade befolkningen är analfabeter. Jag har faktiskt förmågan att tro att inte du allena står som modell för en "invandrare".

Det känns lite lönlöst att diskutera invandring med en invandrare. För det första finns det hos dig ett känslomässigt band som förhindrar dig från att diskutera saken rationellt. För det andra är det inte ditt problem, det är de etniska svenskarnas. Självklart vill alla ha en drägligare tillvaro, det är inte invandraren i sig jag klandrar, han agerar utifrån självbevarelsedrift (det är till och med svårt att klandra den enskilda individen för att vara uppvuxen i en specifik kultur och inte skäms för vare sig sitt snyltande eller sin ovilja till att se till de etniska svenskarnas väl).

Självklart finns det inte mycket att göra åt mångkulturen och dess konsekvenser förrän ett konsensus och en majoritetsvilja att stoppa detta uppstått hos de etniska svenskarna. Då kommer det att finnas en vilja att exkludera diverse element ifrån vår gemenskap. Och som sagt, i våra frågor har du inte mycket att bestämma.

Fosterjordnära sa...

Om man utgår från folkhemmet på 40-50 talet och hur den folkdemografiska uppsättningen såg ut och utgår från att den till största delen var etniska svenskar som ingick däruti ,då kan man med detta som referens förutspå att med dagens invandringstakt och vetskapen om invandrares högre nativitetstal kommer den etniska svenska folkgruppen inte att bestå om c:a 50 år. Högst sannolikt?!.

Ingen folkgrupp har så hårt blivit prövad som den etniska svenska om att uppbringa bevis om sin egen existens. Gustafsson ,hur skulle Du presentera likvärdig bevisbörda gentemot t.e.x den etniskt kinesiska folkgruppen? Eller för den delen samiska gruppen?

Weine Berg sa...

Gustfason: Det är synd att du missat alla artiklar om att Sveriges befolkningsökning beror på invandring och inget annat. det betyder att de som redan är i Sverige skaffar barn i för lågt tempo, och då gäller det naturligtvis även svenskarna. Men visst, kan du hitta statistik som för etniska data är du välkommen att dela med dig här.

Anonym sa...

WB

Att den del av befolkningen som kan sägas ha utländsk bakgrund ökar är sant.

Att den del som består av vad du kallar etniska svenskar stagnerar är också sant.

Att därav dra slutsatsen att det svenska folket håller på att "dö ut" är fullständigt korkat. Hur som helst är det inte mitt problem hur ni förökar er eller inte.

Tror du att svenskar skulle börja knulla mer och skaffa fler barn omm alla utlänningar försvann!? Vad är det för logik!?

Skyll inte på oss. Det finns något som kallas eget ansvar och då hjälper det inte att leta syndabockar.

Eget ansvar är det som gäller. Det är bara odugliga losers som ständigt skyller på andra.

i all välmening

/gustafson

Anonym sa...

"Ingen folkgrupp har så hårt blivit prövad som den etniska svenska om att uppbringa bevis om sin egen existens."

Qué!?

Ibland undrar jag vad ni röker härinne. Det finns gott om folkgrupper runt om i världen som faktiskt har blivit utrotade (oftast av vita civiliserade européer).

Men det är säkert mest synd om svenskarna.

Herrejösses, som ni går på:)

/g

Anonym sa...

gustavsson
om du frågar mej om när man blir svensk så har det med känslan att göra,vissa mäniskor som tex vår stadsminister känns inte svensk för mej o nu har du ju bekräftat varför med din släktforskning du vet.Det förklarar en del av hans betende, han har tex ingen känsla för sverige för då skulle han ju lyssna mer på svenskarna och deras syn på invandring.
Du själv tex vad är du? Är du inte om du är från- irak -tex är du inte en irakier då?

När tycker du själv att du är svensk?
Jag tycker inte att du är svensk utan för mej är du alltid en irakier(om du nu är det vad vet jag)och det kommer du alltid att vara för mej!
Men det är inget problem för mej att du kommer från ett annat land så länge du agerar på ett svenskt sätt och inte utövar en massa konstiga religoner som förstör för oss svenskar,samt håller dej till våra lagar och tar seden dit du kommer.
Sist men inte minst-så får det absolut inte bli för mycket invandring -vi har redan passerat den gränsen med råge-utan vi svenskar måste få en ärlig chans att lära känna och tycka om invandrarna(invandringen) vilket det inte finns en möjlighet till nu(och det borde ju dom integrerade invandrarna tycka oxå om dom har någon känsla för sverige)
Kan "du" svara på frågan när man blir svensk? Denna fråga är tydligen ganska viktig för dej-då borde du kanske ha ett svar.
pelle

Weine Berg sa...

Gustafson: Och vad tror du denna blogg har för syfte? Jo, just att ta eget ansvar för vår framtid.

Anonym sa...

WB

När du läser kommentaren som ligger precis ovanför din sista...

"vår stadsminister känns inte svensk för mej o nu har du ju bekräftat varför med din släktforskning du vet.Det förklarar en del av hans beteende..."


Hur tolkar du det?

Tycker du också det?

Det är tredje gången någon uttrycker sig så i denna sträng.

Det är väl inte det du menar med att ta ansvar här på bloggen?

/g

Anonym sa...

gustavsson
Jag får saker bekräftade om man läser det du skriver
"är det inte mitt problem om- ni- förökar er eller inte"
Ni och vi eller hur? detta förakt finns hos många utlänningar
Men du kan väl svara på mina frågor
så man ser vad du-vill-att vi ska tro du tycker
Nu får du inte bi putt för att jag frågar något sådant
pelle

Fosterjordnära sa...

"Ibland undrar jag vad ni röker härinne. Det finns gott om folkgrupper runt om i världen som faktiskt har blivit utrotade (oftast av vita civiliserade européer).

Men det är säkert mest synd om svenskarna.

Herrejösses, som ni går på:)"

Bäste herr Gustafsson ,jag är en ickerökare och röker därför ingenting.

Med andra ord är det för Dig helt i sin ordning att svenskarna som etnisk grupp går under just för att "andra etniska grupper försvunnit tack vara vita civiliserade européer?"
Jag förstår att detta uttalande är lätt för Dig att komma med då Du uppenbarligen inte tillhör den aktuella folkgruppen. Även om Du enligt egen utsago verkar tillhöra en etnisk liknande folkgrupp?! Nåväl ,skulle Du ta lika lätt på denna fråga om det var ditt eget folk som utsattes för de hot som svenskarna står inför?
Kom nu inte dragandes med att svenskarna inte utsätts för avrättningar osv ,det vet vi redan. Men både i Svea Rikes lag och olika konventioner står det att läsa att ett folk kan utrotas på flera andra sätt! Och de flesta sätt strider mot folkrätten.

Weine Berg sa...

Gustafson: Angående utrotningen av svenskarna. Känner du inte till att det finns något som heter att projicera utifrån nu gällande fakta och utifrån det få fram en prognos?

Alla som lämnar kommentarer står själva för dom. Jag ser bara till att ingen bryter mot lagen.

Anonym sa...

WB


Du säger att "Alla som lämnar kommentarer står själva för dom. Jag ser bara till att ingen bryter mot lagen."

Fast jag frågade något helt annat.

Nämligen om du har en egen åsikt.

Är du överens med dina lärjungar här om betydelsen av Herr Reinfeldts farfarsfarfars etnisk tillhörighet. Är det hans negerursprung som gör honom till landsförrädare?

Vissa här antyder det. Tja, inte bara antyder iofs...

/g

Anonym sa...

gustavsson
När blir man svensk gustavsson
kan man få be om ett svar kanske?
Sitter du inne med faciet Tänk till lite nu tack.
Vill inte göra dej arg eller så,men jag tror att det kan bli ett intressant svar.
Känner du dej svensk själv,gustavsson?
Jag menar inte att vara elak mot dej utan bara att vi kan mötas på vägen
Men -du, måste du springa till W-B
och skvallra kan du inte prata med mej direkt i-stället?
pelle

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

gustafson, svara utan slingrande på denna fråga. Varför använder du ett svenskt namn när det är så uppenbart att du både ogillar svenskar och Sverige?

Anna sa...

Gustafson, alla prognoser om framtiden är just prognoser. Ingen kan säga exakt hur framtiden blir, men man kan göra förutsägelser som är mer eller mindre troliga.
Så här står det t.ex. i en rapport från Botkyrkas kommun: http://www.mkc.botkyrka.se/biblioteket/Publikationer/hemortkap17.pdf
”Utan nettoinvandringen skulle
befolkningen ha stagnerat redan 1970 vid 7,4 miljoner invånare
visar nationalekonomen Jan Ekberg.”
”Här förekommer också indelningen utrikes födda och barn födda i
Sverige med minst en förälder född utomlands. Antalet i de båda grupperna
är för närvarande drygt 950 000 respektive drygt 730 000. Om
alla dessa räknas till invandrarbefolkningen som invandrare så erhålls
nästan 1,7 miljoner.”
”Under efterkrigstiden har det förekommit en nettoutvandring av svenska
medborgare. Befolkningstillskottet som uppkommit genom nettoinvandring
av både utländska och svenska medborgare är således mindre än det
befolkningstillskott som uppkommit genom nettoinvandring av enbart
utländska medborgare.”
Således har vår befolkningsökning fram till 2005 (som rapportens siffror bygger på) skapats av invandring. Det är knappast så att invandringen minskat de senaste åren och regeringen aviserar snarare en ökning i och med arbetskraftsinvandringen. Det rör sig således om stora tal av nytillkommande och det är självklart att det innebär en förändring av Sverige som land, men invandringsfrågan har egentligen aldrig tagits upp på ett seriöst sätt av våra ”vanliga” partier inför nåt val. Jag förstår inte varför medborgarna inte ska få säga sin mening i just den här frågan. Det är faktiskt inte så enkelt som ”att vi har råd” och ”visst ska vi hjälpa folk i nöd”.
För det första borde man ställa frågan just om vi har råd. Ett välfärdssamhälle bygger på en balans mellan dem som vid varje givet tillfälle betalar in till systemet via skatten och dem som är i behov av hjälp från vår gemensamma kassa.
De extrema ståndpunkterna är å ena sidan: vi vill inte betala för att hjälpa några invandrare – och å andra sidan: vem som vill (och kan betala biljetten) får komma hit och antingen arbeta eller leva på vår gemensamma kassa.
Alla vill nog välja att lägga sig nånstans mellan dessa ytterligheter. Det är det frågan handlar om för mig. Förmår vi mer? Är de sociala kostnaderna för höga? Bör landet få tid på sig att "tugga och svälja"?
Kommer många under kort tidsrymd innebär det självklart ökade utgifter. Även i bästa fall så dröjer det ett till ett par år innan en nytillkommen kan försörja sig själv (och eventuell familj). Varför ska man då inte få diskutera antalet invandrare?
Det handlar om ekonomi, men även om stora sociala och kulturella förändringar. Och jag tycker att svenskarna ska få diskutera de här frågorna utan att diskussionen skambeläggs och automatiskt resulterar i beskyllningar för främlingsfientlighet och rasism.

Weine Berg sa...

Gustafson: Ja Reinfeldt är en landsförrädare vilket jag skrivit om tidigare:

http://rakryggad.blogspot.com/2009/01/landsfrrderi-som-riktlinje.html

Anonym sa...

WB

Nu bad jag om ett rakryggat svar. Att du tycker FR är landsförrädare vet jag. Men håller du med de andra här som tror att det har med farfarsfarfar att göra? (Man får ibland "sopa rent framför egen blogg" om man säger så.)

Anna

Håller faktiskt med dig om det mesta du skrev här nu. Inga problem. Allt ska diskuteras. Och det utan slag under bältet och personangrepp.

Ang demografiska prognoser ville jag bara påpeka att prognoser oavsett hur sannolika de verkar är inte sanningar. Och att en stagnerande population är inte ett resultat av den invandring vi har sett de senaste trettio år. Det finns inga logiska samband där.



Pelle

När jag får frågan om jag känner mig själv som svensk eller något annat brukar jag svara "både/och".



Och ni som tror att jag hatar Sverige och svenskar ni ska bara ta och kamma er:)

/g

Anonym sa...

gustavsson
till att börja med tror jag inte på att du är 60 plus- det har du ett för valpigt debatt-uppträdande för,
Ej heller tror jag på detta med din invandrarbakgrund,jag tycker det luktat lite ungtupp från vänstersidan
jag kan tänka mej att du är ben dan eller nån kompis till honom,men det har ingen större betydelse vilket-nog om det-
Men hur tänker du? om jag säger något så svarar du inte mej utan du går till w,b och beklagar att någon får skriva så på bloggen???????? Det är valpigt!

det kan ju inte bli någon debatt om du fegar ur.
Det känns som nyckelskramlandet på ett torg det är oxå valpigt o fegt
Weine(läs pappa)får pelle säga så till mej-pelle är dum mot mej.
jag tycker att du ska svara på mina frågor istället-dom andra som skriver ställer ju oxå frågor kan du inte svara istället för att skvallra?ha ha ha
pelle

Weine Berg sa...

Gistafson: Nej, det är ju helt omöjligt att luska ut varför Reinfeldt blev en landsförrädare. Det är nog bara han själv som kan svara på detta.

Anonym sa...

gustavsson
Vilket land är du mest lojal imot?
om du blev tvungen att välja
sverige eller det andra landet
för min del skulle jag alltid välja sverige för att jag är svensk
tex så skulle jag försöka komma tillbaka hem så snabbt som möjligt om det var krigshärjat tex och det är för att jag har känslan för mitt hemland och det tror jag fattas många invandrare och den känslan fattas en del svenskar oxå tyvär och det är därför det har blivit som det blivit.
För det gustavsson kan du väl ialla fall inte förneka att detta land har förstörts av denna invandring?
jag tycker att det verkar som att det ända du är ute efter är att hitta något rasistiskt på bloggen så du kan basunera ut det bland dina likasinnade
jag räknar inte med några vettiga svar från dej längre men det vore ju kul om du kunde svara på når man blir svensk??????????????
pelle

Anonym sa...

Pelle

Jag bryr mig inte om du är dum eller ej (tror faktiskt inte att du är det) och visst får du säga vad du vill. Det stör mig inte alls och jag är inte ett dugg arg på dig:)

Min fråga till WB beror på att jag är nyfiken på var han står själv. Det är ju hans blogg.

WB

Det var inte heller ett rakt svar. Men jag gör ett försök till.

Följande repliker har jag läst här nu:

"Ja har alltid tyckt det är knepigt med fredrik det var bra att du förklara detta
fredrik har inte den rätta känslan för landet,bra att du tog reda på orsaken
det förklarar varför han sitter med armarna i kors o inte hindrar detta förfall" "

"fredrik reinfeldt ser ut som den groteska figur på armens skjuttavlor. photoshop,a dit en hjälm på han och grönfärga allt.
förstod att nåt var fel med den människan svarta otäka ögon och ser ut som en mordisk bödel"

"kan inte du släktforska lite i monas stamfäder oxå det kanske ligger en hund begraven där med"

"vår stadsminister känns inte svensk för mej o nu har du ju bekräftat varför med din släktforskning du vet"

Jag är ganska säker på att en överväldigande majoritet svenskar oavsett bakgrund eller politiska sympatier skulle tycka att det luktar lite rassetänk om det där. Rätt eller fel vet inte jag men vad tycker du själv Weine? Någon åsikt måste du väl ha?

/g

Anonym sa...

Pelle

Våra två sista inlägg kom upp här samtidigt så det kan se ut som om jag nonchalerade ditt sista men det var inte alls meningen.

Lojalitetsfrågan då: Där svarar jag Sverige utan tvekan. Här har jag mitt hem, min familj, mina vänner, mitt liv helt enkelt.

Det handlar som du säger (det var väl du? orkar inte scrolla upp och kolla...)om känslor, om var man har sitt hjärta. Och för min del är det här.

Att det här landet har förstörts av invandring håller jag inte med om. Det får vi nog vara överens om att inte vara överens om. Och det betyder inte heller att jag blundar för de problem som finns.

Svaret på din fråga om när man "blir svensk" är väl att det är väldigt individuellt. Några färdiga svar finns inte. För vissa går det väldigt snabbt, andra inte. Då syftar jag på de som jag som kommer hit i vuxen ålder. Våra barn som är födda och uppvuxna här har ett helt annat utgångsläge.

Hoppas du tar det som åtminstone en början till ett svar på din fråga.

mvh

/g

Anonym sa...

gustavsson
tydligen kan jag väl inte vara så dum eftersom jag genomskådade ditt rasist-sök.Du vill ha en massa svar utan igentligen kunna svara på något själv för det har du ju inte gjort någet vidare eller hur?
Det är nog det som skiljer en sverige-demokrat ifrån en flumjöns
När du visar upp den här linan (som antagligen var målet för dej)
för dina likasinnade så kan du väl även visa upp att du inte vågat eller kan ta en debatt (men lugn o fin det kan ju inte mona o c/o heller
Hennes taktik har från början till slut varit att rasist-stämpla folk som kriteserat invandringen,det kallar inte jag att ta någon debatt.

Under tiden så går det åt h--vete med mitt fosterland
Är det några som skapat rasister så är det dessa hycklande politiker
eller vad tycker du gustavsson?
mendet känns inte som det är någon mening att prata med dej för du svarar ju inte på mina frågor!
det som jag har skrivit här det står jag för.
och att fredrik inte känns svensk för mej är lite intresant tycker jag för jag visste inte ´-om- att han var utlänning förren du sa det,jag har bara tyckt att han har ett osvenskt uppträdande,tex halaslakten hur många riktiga svenskar går med på det? oj nu är jag igång o frågar igen glömde bort att du inte är nån debbatör,utan bara är en rasist-sökare-så tokigt det kan bli ibland gustavsson
Jag får väl hoppas för din skull att du hittar det du söker så du kan döva ditt samvete (för du har väl kanske oxå bidragit till sveriges förfall)
FRÅGAR IGEN
När är man svensk??????????????????
pelle

Anonym sa...

Så då lämnar Weine walkover igen. Han tycker det är oschysst att andra påpekar att det förekommer rassedravel på bloggen men samtidigt vill han inte stå för det. Fegt.

Jag föreslår att man ändrar bloggnamnet från Rakryggad till Puckelrygg.

hej på er...

/gustafson

Weine Berg sa...

Gustafson: Är inte det en underlig inställning att jag ska stå för andras åsikter?

Anonym sa...

Weine

Du förstår ju att det är DIN åsikt jag är nyfiken på.

Jag frågade rakt ut igår (12:08):

"Men håller du med de andra här...?"

Och lite senare:

"...en överväldigande majoritet svenskar oavsett bakgrund eller politiska sympatier skulle tycka att det luktar lite rassetänk om det där. Rätt eller fel vet inte jag men vad tycker du själv Weine?"

/g

Weine Berg sa...

Gustafson: För sista gången: Jag anser att Reinfeldt är landsförrädare pga sina handlingar, inget annat.

Anonym sa...

WB

Ok. Du håller inte med de andra här då om jag tolkar det svaret på rätt sätt.

Tack.

Tycker du att deras åsikter kan betecknas som någon sorts rassetänk?

/g

Weine Berg sa...

Gustafson: Rasism är när man uppfyller följande samtliga tre kriterier:
1. Man anser att dte finns raser.
2. Man anser att olika raser är olika mycket värda.
3. Man anser att de mer värda raserna har rättighet, eller till och med skyldighet att terrorisera eller utplåna de mindre värda raserna.

Minns inte vem som gav denna definition, men den håller.

Anonym sa...

till rasist-sökare gustavsson
vad får du ut av o leta rasister igentligen-får du nån kick av det eller?
för min del så tror jag att det är lättare för dej att gå ut bland folk på arbetsplatser på stan i affärer hos både invandrare o svenskar där frodas rasismen och den bara ökar o det kunde man ju lätt räkna ut att det skulle bli så här
det finns ingen vinnare av denna massinvandring
Jag pratade med en tant (sosse) idag och hon var så trött på invandringen,men vad tänker du göra åt ett frågade jag
och hon talade om för mej vad som borde göras -men att rösta på sd tänkte hon minsann inte göra-för dom är ju rasister o allt annat ont.
Jag gick till bilen o hämtade ett partiprogram o läste upp och det visade sej allt hon tyckte står i programmet,hon stod med öppen mun o sa ingenting,jag skickade med henne lite att läsa om sd och hon lovade dyrt o heligt att om hon inte hittade något rasistiskt eller ont så skulle hon lägga sin röst på sd
(så nu fick sd en röst till tack)
Du gustavsson,jag tycker att du ska försöka göra nåt denna rasism i stället för att snoka efter en massa skit som du kan basunera ut
för det är väl detta allt går ut på för dej antar jag
Jag kan tala om för dej att det är en förlegad metod för att stoppa sd.
sd är ett vanligt demokratiskt parti som är både invandrarnas och svenskarnas enda chans imot rasismen
pelle

Uglybinnen sa...

Gustafson du verkar förvirrad.. att skriva om rasism, när våra politiker och media är rasistiska mot svenska folket... prova för skojs skull att få igång en debatt med en politiker... de svarar inte och de som svarar har färdiga utskick, svara på det och du hör aldrig av dem mer. Eftersom svenska folket kontra media/politikerna går i total otakt, vore det inte på sin plats att man kunde ha en debatt...
vad tror du skulle hända om svenska folket fick bestämma om vi skall betala för invandrarna som strömmar in? Det skulle vara ett snabbt avslutat kapitel.. finns så många andra saker att lägga våra sura skattepengar på, fattigpensionärer, sjukhus, dagis, skolor, integration med mera... eller prova sätt hycklerskan Mona Sahlin i ett segregerat område.. kan ju inte vara för mycket begärt eftersom hon bara har positivt att säga, och hon kämpar för att få in fler invandrare trots Rosengård, Landskrona, Södertälje med mera... tror inte hycklerskan bor där.. hur många invandrare tror du det går på hennes barns skolor, kan inte detta anses som dubbelmoral och främlingsfientlighet?
Du som alla andra har rätt till andra åsikter, men förstå att ingen tidning eller politiker vågar nämna ett problem gällande invandrare om inte kameran är svstängd. Att sådana här sidor finns är underbart för här kan gemene man skriva det som sägs på arbetsplatser och i köken.

Anonym sa...

WB

Slingrande svar du bjuder på. En ynkrygg som faktiskt inte klarar en öppen debatt.

Pelle

Behöver inte leta, ni hoppar fram som små grodor.

Uglybinnen

Japp, det är synd om er. Lycka till.

/gustafson

Anonym sa...

är det nån som tar åt sej?????
debatt vilken,Monolog från sd-sidan
det känns närmast sanningen-men har man inget att komma med utan att vara rasistletare-den taktiken har man hört förut så den är ganska förlegad
jag har tillochmed hört den taktiken i tv från mona(fattar ni från högsta hönset hos sossarna)
att gustavsson yrar o letar istället för att debattera är ju en sak-men sosse-kungen???????
pelle

Anonym sa...

gustavsson
glömde säga att tanten som jag skrev om
hon ringde och talade om att både hennes man o hon ska lägga en röst på sd,hon hade även pratat med sin son om detta (läkare)då visade sig att han redan röstat på sd men inte ville tala om det för föräldrarna(det börjar bli helt ok att rösta sd i sverige)det du gustavsson-Men du har väl inte tid du letar väl rasseinlägg på hela nätet,om jag känner dej rätt.
hon kunde inte fatta varför nästan alltid media smutsar ner sd
sd är ju som sossarna va för länge sedan sa hon,jag tänker på mina barnbarn sa hon, så här får det inte gå till sa hon sedan.
jag erbjöd mej att dom fick komma hem till mej o titta på dessa bloggar i min dator(då blir hon mer upplyst och kan i sin tur prata med andra om sverige-förfallet)
o ni ska veta att såna här händelser värmer
då vet man att man har uträttat något bra,till skillnad från dej
gustavsson som igentligen inte lyckas med nånting hi hi hi
pelle

Anonym sa...

Du inleder med att peka på problem i samhället och skyller dessa problem på invandringen. Men problem har alltid funnits och framförallt tendensen att skylla det på en viss grupp är gammal som gatan. Förr var det, smålänningar vs halländare, arbetarungar vs borgarungar, sedan blev det finnarna som skapade problem och turkarna och grekerna osv osv. Du tillför med andra ord inget nytt.

För övrigt så är det så att alla kulturer genomgår förändringar, ofta så har typer som du protesterat, ropat och skrikigt att "Nu går det åt helvete!!! Stopp stopp stopp!!!!" Men världen har överlevt tills nu. Trots att de två största "skylla på andra ideologierna" väsentligt desimerat mänskligheten. Jag tänker på nazismen och kommunismen.

Tillit, ett begrepp du använder dig av, kommer av att människor kommunicerar, lär känna varandra och inte demoniserar varandra, förstår du det? Den forskning du hänvisar till har kanske glömt att ställa följdfrågan som varje forskare bör ställa "Varför??".

Xenofob är kanske ett lika urvattnat begrepp som PK? Det handlar för övrigt inte om att någon skall flytta in hos dig, eller hur. Jag tror inte att du vill ha mig boende hemma hos dig trots att min släkt bott på denna föränderliga jordplätt som kallas Sverige som otaliga krig mot skrämmande kulturer har bestämt gränserna för, så långt släktforskning har tagit oss.

Hur tror du att Asea, Volvo osv skulle klarar sig utan invandring? Hur tror du att t ex äldrevården, sjukvården m.m skulle klara sig utan invandring?

Du pekar på problem som invandringen medför men de allra flesta invandrare bidrar till Sverige. En av dina stickers du har här på "Rakryggad" "1 500 000 och en Zlatan" visar på att du demoniserar 1,5 miljoner människor och deras barn som invandrat sedan början av 50 talet för att inte tala om alla övriga svenskar som inte är Zlatan. Tänk på det du!!