17 augusti, 2006

Metro fortsätter sin ideologiska kampanj

I gårdagens Metro kunde man återigen skåda helsidesannonsen Integrationen på en liten lampa där man propagerar för öppna gränser. Annonsen för den egna tidningen har publicerats ett antal gånger sedan jag ifrågasatte det rimliga i ställningstagandet: kan en tidning som tar aktiv ställning i politiska sakfrågor rapportera objektivt om politiska skeenden?

Som bekant kontaktade jag Metro med dessa frågor, men man visade sig stå helt svarslösa inför frågan. På inget vis har tidningen kunnat motivera reklamen, än mindre redogöra för sitt ställningstagande.

4 kommentarer:

Jonas sa...

På sätt och vis är det ju bra att Metro tydligt visar sina läsare var man står så ingen inbillas att tro att tidningen är opartisk.

Anonym sa...

Folk är så invaggade i tron att medier är så objektiva. De säger det själva och folk ifrågasätter inte den "smygpropaganda" eller värderingar som de så smidigt vaggas in i.
Fy fan...

Varjager sa...

Jag har själv efter en debatt med Sydsvenskan fått infon att det är locket på. Kan man så sätter man hetsiga rubriker som Rasist på folk som bara nämner invandringspolitiken i negativa orda lag. Så är det i demokratins heliga land. Bara rätt åsikter får höras.

Morgoth sa...

En ganska underlig grej med Metro var ju att man menade att köttbullar inte är svenskt eftersom andra människor alltid stekt kött, hm...men varför fortsätter då kebab att vara turkisk mat i samma tidning?
Det är uppenbart att bara vita västerlänningar kan vara kulturlösa.