12 oktober, 2006

Amerikansk reklam från Folkia

Jag har den senaste tiden lagt märke till en viss hudfärgsfetischism hos Folkia i deras utåtriktade reklam. I sann amerikansk anda använder man afrikaner i sin reklam och titulerar sig som ”Svenska Folkets Långivare”. Jag vet inte riktigt hur de får ihop det där med logiken, men kanske är reklamen bara ett inlägg i integrationsdebatten. Någon som vågar gissa var de tongivande representanterna i Folkia bor? Jag har inga belägg för det men en inte allt för orimlig slutsats är: inte i Angered, inte i Fittja, inte vid Möllevången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det spelar ingen större roll. Alla normala svenskar vet att sådan här reklam med etniskt främmande , endast är kontraproduktivt. Jag som vit man , vet nu att jag Aldrig skulle göra affärer med ett så sjukt företag som Folkia.