09 december, 2006

Återigen en svensk


Tidigare på bloggen har jag berört massmedias försök att inbilla svenska folket att invandrare som blir militanta muslimer är svenskar. Detta har gjorts vid ett flertal tillfällen. Jag har påpekat att vi nog aldrig kommer att se någon få etiketten "terrorturk" så som vissa invandrare fått stämpeln "terrorsvensk".

Jag har också visat att Metro hävdar att trångboddheten i fängelser beror på att allt fler svenskar sitter i fängelse trots att det är invandrare som alltmer tar upp svenska fängelseplatser. Därmed återkommer jag till Metro. I fredagens Metro skriker man ut i krigsrubriker: SVENSK PEKAS UT SOM TOPPTERRORIST. Informationen hämtar Metro från TT - "Tidningarnas telegrambyrå".

I artikeln beskriver Metro/TT mannen som "svensk med marockansk härkomst". Metro/TT skulle antagligen också påstå att en kalv som föds i ett stall i själva verket är ett föl. USA beskriver dock mannen mer korrekt med orden "a Moroccan national with Swedish citizenship" - en marockan med svenskt medborgarskap.

Men vad är vi svenskar? Är vi "svenskar med svensk härkomst"? Eller är det t o m så att vi saknar härkomst? Vad kan vi, som saknar exotiskt ursprung, skryta med ? Är vi ett icke-folk?

För att få ett svar på dessa existentiella frågor har jag kontaktat Metro/TT. När svar inkommer, lägger jag upp detta på bloggen. Tills dess fortsätter jag att granska den turkiska tidningen Metro och de andra afghanska blaskorna, eller om de rent av är icke-blaskor?

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att få ett svar på dessa existentiella frågor har jag kontaktat Metro/TT. När svar inkommer, lägger jag upp detta på bloggen.

Lycka till att fa svar! :)

Anonym sa...

Alldeles utmärkt formulerat! Hoppas verkligen du orkar fortsätta i samma stil som hittills. Dessa demokratins dödgrävare utgår från det som de vill bevisa, nämligen att Sverige är mång- kulturellt. Men eftersom jag inte vill ha ett mångkulturellt Sverige så tillåter jag mig att hävda att Sverige inte är mångkulturellt. Alltså kan inte en marockan vara svensk och jag blir inte heller kines om jag flyttar till kina.

Weine Berg sa...

Ja, arbetet med att demokratisera samhället och återförandet av landet till svenskarna måste fortsätta oförtrutet. Inget snack om den saken.