23 mars, 2007

En bok jag vill läsa men som ännu inte skrivits

Tidigare har jag skrivit en artikel om böcker som inte finns, men som jag suktar efter att få läsa. Nu har det dykt upp ännu ett läsbehov hos mig. Boken jag denna gång vill ha i min hand heter ”Obehöriga äga ej tillträde”. Den behandlar det motsägelsefulla att det i dagens Sverige sägs råda demokrati och yttrandefrihet samtidigt som de som kritiserar politik byggd på den interkontinentala massinvandringen inte tillåts delta i debatten - trots att detta står i rak motsats till skrivelserna i grundlagen och FN-konventionen.

Fri opinionsbildning, åsiktsfrihet, yttrandefrihet osv. är förbehållen en liten åsiktsminoritet som anser sig ha tänkt klart och slutgiltigt kommit fram till vad som är rätt och fel, vad som är bra och dåligt. Vanligtvis kallas sådana människor besserwissrar. Det här är en bok om sådana människor.


Rakryggad: Böcker som jag skulle vilja läsa men som ännu inte skrivits

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uhmm ...
John Järvenpää's bok "Politisk korrekthet. Likriktning, åsiktsförtryck & dikotomisering" belyser väl dessa problem ganska bra?
http://www.resonproduktion.com/books.html#007
http://www.bgf.nu/y2005/jj.html

Weine Berg sa...

Ja, den boken har jag läst och den är mycket bra.