13 januari, 2008

"We are sinking!"

Det kan vissa stunder vara betungande att vara medveten om hur illa ställt det är med vårt land. Ibland behöver man ett kalla det andningshål, luftrum eller oas om man så vill. Detta för att kunna ta nya friska tag. Just därför lägger jag in några klipp för att fly verkligheten med. Det första klippet heter "We are sinking!". Det gläder mig att för första gången stöta på ett skämt om tyskarna som inte bygger på fördomar om dem.

Det andra klippet är med en imponerande karatemästare som nästan får till det... Det tredje klippet är från en övervakningskamera på en arbetsplats där en av de anställda får ett infall som definitivt inte finns med i handboken till just den kopiatorn... det sista klippet har jag lagt ut tidigare på bloggen men då det tillhör en av mina favoriter samtidigt som det har tillkommit många nya Rakryggadläsare (förra veckan hade Rakryggad nästan 4000 unika besökare) som kanske har missat detta. Håll till godo.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett gott skratt förlänger livet! Samtidigt som det gör vardagen mer uthärdlig; inte så lite viktigt i vårt snart utarmade land. Där det numera inte finns så mycket att glädja sig åt...

Anonym sa...

Som medveten om vad som händer idag, så måste man än mer, tror jag, undfly den förskräckliga verkligheten med eskapism av olika slag.

Johan Björnsson


johanbjornsson.blogspot.com

johanbjornsson.motpol.nu