30 maj, 2009

Mångkulturella erfarenheter, del 11

Hej.

Vet inte riktigt hur jag ska inleda detta lilla.. ja, 'inlägg'. Vi kan väl ta det från början. Jag växte upp i Ryd i Linköping och var, med min tvillingbror, en av få svenskar i skolan. Det var jag, min bror, mina två bästa vänner och två killar - vi gick alla i samma årskurs (ena killen var dock från Island). Vi vart lixom ett litet 'gäng' i skolan. Även kallade: Svennegänget och Svennarna, m.m.

Nästan varenda unge i skolan utreddes utav Socialen. Deras föräldrar sa att de inte fick tala eller röra oss för de inte ville bli 'försvenskade'. På lektionerna och rasterna hörde man sällan det svenska språket utan alla satt och talade sitt eget språk i olika hörn. Jag och mina vänner vart efter ett tag misshandlade och rånade i skolan. De tog ut oss bakom skolan och sparkade oss tills vi blödde, och då var vi endast sju år (!!!).

Jag kommer ihåg en gång när en kille i min klass kallade mig svennehora och tafsade på mig. (Jag tror vi var åtta då) och min bror vart väldigt arg och sa: - Rör inte min syster, din jävla neger! Efter det vart han mordhotat och slagen varenda dag.


Efter ca en månad vart det värre och de hotade honom med ett järnrör. Han sprang gråtande hem till vår pappa (som ser rätt läskig ut, om jag får säga det själv. Ganska stor, biffig typ och snaggad) som vart otroligt sur och sprang ut till killarna som hotat min bror och sa ungefär: - Era jävla invandrarungar, om ni rör min son igen så får ni med mig att göra!


Efter det så gick rykterna runt i området, vi var nu rasister. Min pappa gick även några gånger upp till skolan efter att vi kommit hem blodiga och blivit av med både det ena och det andra. Han sa att han tyckte att det var för mycket invandrare i skolan och att man borde inte samla alla i en skola utan visa hur verkligheten ser ut (invandringen var inte fullt så överdriven då) och ha mer svenskar i skolan. Efter det vart vi kallade nazister och vart hotade, de ringde hem och kastade ägg på vårt hus, skrev ”Här bor nazistsvin!” på vårt hus m.m. Vi flyttade därifrån och nu har vi det ganska bra. Vi bor i ett område där det inte är så mycket invandrare.


Det var allt, tack för mig :)


Jessica

Om du som läsare har liknande erfarenheter att dela med dig av, ska du skriva till bloggen på adressen rakryggad_blogspot[snabel-a]yahoo.se

23 kommentarer:

dan åke sa...

så här är verkligheten för många Svenskar nu i deras egna land. de som förespråkar massinvandring är de som tjänar pengar på den och själva har fått råd att bo i nybyggda Svensk kollonier, och lever ett sånt liv att de kan undvika all kontakt med invandrare om de vill.

Anonym sa...

Weine: ett tips om något helt annat, nämligen OLW,s senaste reklam. Här säger den nysvenske mannen i klartext vad alla svenskar vet. "All I do since I move here is mysa-mys..

http://www.youtube.com/watch?v=x1d8RX2Pki8

Anonym sa...

Jag är borde egentligen inte vara chockad över att sånt här börjar redan på lågstadiet själv dröjde det som tur var till på högstadiet.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Tack Jessica för att du delar med dig av din erfarenhet till alla oss andra. Weines blogg är populär så din historia kommer få stor spridning. Hoppas det är en liten tröst åtminstone.

Anonym sa...

Om den nu är så att en blattejävel rör mina barn så skall jag personligen skicka han till helvetet.
Acer

Anonym sa...

Inget som förvånar men givetvis är det tragiskt. Rasmus Gårdebrink från ND Vimmerby har gjort ett längre repotage om samma ämne. Läs den på Nationell Idag.

Dexter sa...

Denna historia följer det typiska mönstret. Utsatta svenskar som blir förföljda i områden där invandrare är minoritet. När måtter är rågat och svensken ger tillbaka är det givetvis denne som är rasist och nazist. Har själv liknande erfarenhet av denna procedur.

Denna falska offerbild gör mig fullständigt rasande. Det tycks som att detta invandrarslödder alltid kan dra fram rasistkortet.

Detta reflexmässiga användande av beteckningar som rasist och nazist bör förlöjligas och urvattnas till den grad att de inte längre kan användas av vänsterpack och immigrantslödder.

Stig sa...

Sveriges störste svenskhatare och
rasist heter Michael Alonso. Han och hans rasism är ett föredöme för alla rasistiska invandrarslynglar med texter som "vi våldtar svenska flickor för dom tycker om det faktiskt... Fy faaaan svenska flicka.. Jag hatar er era jävla arslen".
Nynazisterna har inte ens varit i närheten av sådan rasism. Detta var alltså kulturberikande budskap från Alonzo till subkulturerna i t.ex. dagens Rosengård. Denne rasistiska dyngspridare har mucket på sitt samvete. Problemet är bara att psykopatiska individer inte har något samvete.

Smileth sa...

Jessica, jag har barn, som nu är vuxna, men som drabbats på liknande sätt som du och jag kämpade också mot skolan och fick bara skit för det. Det var jag som var en dålig mamma, inte att invandrade barn var våldsamma och kriminella. Vi fick också vår lägenhetsdörr nedsmutsad och man lade hundbajs och gamla äppelskrutt och bananskal och vanlig smuts framför vår dörr. Det är overkligt att den familj som blir utsatt och inte tiger, den ska förföljas i åratal. Vissa familjer flyttade från vår stad för att barnen aldrig fick vara ifred och inte de vuxna heller. Det är obegripligt att man låter dessa snorungar regera svenska skolor, jag kan inte begripa hur man tillåter detta!

Jag känner så med dig och jag hoppas du har det riktigt bra idag. Det är du som vinner i längden, tänk på det!

Anonym sa...

Hoppas att du Jessica, har gått vidare i livet utan större skada! Samhällseliten med politiker och media i spetsen bär skulden till detta skitsamhälle. Dessutom har "eliten" aldrig någonsin haft en siffra rätt....Blodsven

Anonym sa...

"Rör inte min syster, din jävla neger!".

Bra sagt! Själv kallar jag alla idioter för negrer. Ordet neger är i mina öron ett mycket bra sett för att få tyst på alla sortens människor, allt från turkar till inavlade parasiter. Glöm inte att motståndare ska få sista ordet varav du vänder på klacken och går iväg. Då är det du som har vunnit!

Skogman.

Anonym sa...

Rikssvenskar, eller s.k. etniska svenskar! Er undergång närmar sig. Jag har skrivit det förut, men ser mig tvungen att upprepa det igen: Inse, att ingen nuvarande svensk(?) myndighet eller makthavare kommer att hjälpa er. Ni vet nog vad som måste göras. Bilda därför hemliga sällskap och ta itu med saneringen SJÄLVA. Vart har er självbevarelsedrift tagit vägen? Era förfäder var av annat virke!
Luntan, finlandssvensk

Anonym sa...

finlandssvensk

Det får mig att tänka på "kusinerna" ett paradox samhälle som jag själv skulle vara intresserad av. Själv kan jag ekonomi, larmistallationer, golv med mera. Kusinerna verkar hjälpa svenskar UTAN betalning. Mycket sunt och varför har ingen kommit på detta förut? Nja, det finns länder som Österrike erbjuder landsmän tjänster. Istället för pengar utgår österrikarna ifrån antal timmar man arbetat och på sätt får uppgifterna betalda. Inte riktigt vad kusinerna gör men jag erbjuder gärna gratis tjänster till landsmän som sitter i knivig situation. Kanske inte lika drastiskt som finlandssvensk menar. Men verksamheten kan alltid utveckas. ;-)

Vi har mycket hemtjänster till äldre folk och handen på hjärtat, visst har vi gjort arbeten utan betalning. Dags att dra igång en cirkel för de som vill ha hjälp men inte kan betala? Kanske kan denna blogg hjälp till?

Skogman.

Jonas sa...

Har själv fått nog av att bo i storstad (Göteborg), och sökt mig till en mindre ort som fortfarande inte är förstörd av MÅNGKULTUR. Det finns hopp. Det pågår en "folkomflyttning" i vårt land, där vanliga Svenssons "tvingas" ut/på/till mindre orter, och där "kulturberikare" då snart dominerar i storstädernas förorter/ghetton. Givetvis så har ju "samhällseliten"/mångkulturförespråkarna egna reservat, där man inte behöver beblanda sig med/drabbas av mångkultur. Var finns logiken/syftet med att skötsamma människor måste flytta på sig, och varför accepterar vi detta fenom en i det "nya Sverige". Jag tror ibland att jag drömmer, men det är verklighet. Hur kunde det bli så här? Vad är det jag inte förstår?

Anonym sa...

Tragisk verklighet! Men iaf, du är inte ensam om att växa upp med invandrare som förpestar din tillvaro. Jag växte upp i Lambohov och början av 90-talet var fan inte kul därute alltså.

Sen heter det "blev", inte "vart"..

Rickard sa...

Hej, Jessica.

Jag bor i grannförorten Skäggetorp och jag känner igen mig i din historia. Fyfan så illa...

Får jag fråga vilken tidsperiod det var?
Bor du kvar i Linköping? (bara nyfiken).

Tackar för svar!

Mvh Rickard.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Luntan har rätt. Vi måste själv fixa det. Landsförrädarna står på mussarnas sida mot sitt eget folk.

Anonym sa...

En sak här.

Om inte Svenskarna skulle börja lämna områderna efter att några invandrare flyttar in så skulle inte heller dessa slumområden skapas. Om nysvenskarna inte sköter sig så ska man säga ifrån, självklart. Men att att flytta är ingen långvarig adekvat lösning.

Vart flyttar du vidare när samtliga områden ser likadana ut? Om alla tänker så blir följden just så. Nej, gör MOTSTÅND på alla tänkbara och otänkbara sätt. Börja med att vakna någorlunda nykter och rösta nationellt den sjunde juni.

Tack för ordet!

MVH Randor

Anonym sa...

De som flyttat/flyttar ifrån mångkulturella områden är de som har ekonomiska möjligheter. Ofta köper dessa radhus,villa eller bostadsrätt på annat håll. Det skulle de förmodligen ha gjort även om få invandrare hade funnits i området. Att bo i ett betonggetto i en förort oavsett invandring vill ingen som har möjlighet att ta sig därifrån. När allt fler svenskar fick möjlighet att flytta ifrån dessa områden så innebar det en massa tomma lägenheter som stod och kostade pengar för fastighetsägarna. Det var så det började och vem vet hur det slutar.

Anonym sa...

sluta spela offer, börja med att se er egen del i det hela. det är ni som kommer att få sverige att falla, men ni vill inte kalla er rasister? vafan är allt tjafs om att hålla sverige svenskt då!? ni har ju bara bytat ut ordet "ras" mot "kultur". sluta kategorisera människor och fokusera er på dem riktiga problemen! skäms!!

Anonym sa...

"sluta kategorisera människor och fokusera er på dem riktiga problemen! skäms!!"

Är du dum i huvudet ????

Det "riktiga problemet" är just mass-invandringen !

Anonym sa...

Hur spelar Jessica offer här enligt dig?

Hur kommer vi få Sverige att falla och vilka är dom riktiga problemen?

Uglybinnen sa...

"sluta spela offer".. du har redan svarat på var du bor, du bor klockrent i ett homogent svenskt område.. du kommer stå med ditt huvud i sanden och först när segrationen drar ner dina brallor och penetrerar ditt verklighetsfrämmande anus, kommer du skrikande förstå hur det är för de människor som bor i invandrartäta områden.. fundera i nästa steg varför invandrartäta områden har många som röstar på sverige demokraterna? De sitter på första parkett och till skillnad från dig får de uppleva eländet som segrationen för med sig... jag hoppas du och din familj blir utsatta för invandrarna som upp till fem gånger mer än svenskar rånar och våldtar (BRÅ 2005).