16 april, 2007

Migrationsminister Billström står svarslös

Tidigare på bloggen har jag väckt frågan om huruvida massinvandring inte är så berikande som åsiktsminoriteten i Sverige försökt tuta i oss. Detta med hänvisning till att migrationsminister Billström nyligen sa i samband med massflykten från Irak till Jordanien och Syrien att: ” - Situationen i Irak är allvarlig och i dagsläget kan vi inte se något slut på våldet. Därför är det viktigt att omvärlden agerar för att underlätta situationen som inströmningen av irakier orsakar i dessa länder.”



Billström menar, i motsats till vad man lärt oss, att massinvandring faktiskt är skadligt. Men när Sveriges inrikessituation debatteras så heter det att den som är mot massinvandring är rasist, främlingsfientlig eller extremist. Eftersom det är principiellt viktigt att få rätsida på denna motsägelse kontaktade jag Billström och ville ha ett klargörande i frågan. Jag meddelades då att Billström var ledig men att jag skulle få svar så fort han var tillbaka. Svar har ännu inte inkommit och därför har jag kontaktat Billström återigen med de viktiga frågorna.



Läs även:

Inga kommentarer: