04 augusti, 2007

Fråga till GP om politiska etiketter

Hejsan Marina,

Tack för ditt snabba svar. Det uppskattas. Dock tycker jag inte jag blivit något klokare av ditt svar. Vad utländska medier kallar partier här och där är av mindre intresse när jag undrar över hur ni kategoriserar partier, anser jag. Men om jag förstått dig rätt så finns det inga ultranationalistiska partier i Sverige?

Med tanke på att ni når ut till många människor har ni ett betydande ansvar för den bild ni för ut om samhället och omvärlden. Därför undrar jag återigen: vilka riktlinjer arbetar ni efter när ni sätter etiketter på partier och politiska organisationer?

Mvh,
Weine Berg
http://www.rakryggad.blogspot.com/


Läs även:
Rakryggad:
Ultranationalistiskt i GP
Rakryggad: Svar från GP

1 kommentar:

Varjager sa...

Tvivlar på att du kommer att få ett vettigt svar...